Sabina Erbanová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Emoce na Facebooku snadno a rychle: K „lajkům“ přibudou reakce

Tlačítka To se mi nelíbí (dislike) se na Facebooku zřejmě jen tak nedočkáme, jak nás jeho zakladatel Mark Zuckerberg už několikrát ujistil. Možná ale přibude nový způsob, jakým budeme moci hodnotit příspěvky. Půjde o šest nových emotikonů, takzvaných reakcí, které budou podle Markových slov sloužit jako „výmluvnější To se mi líbí (like)“.

Nové reakce v podobě emotikonů však neznamenají, že přijdeme o klasický lajk, který máme rádi a na který jsme zvyklí. Změna spočívá v tom, že se vedle lajku objeví emotikony, které nám umožní lépe popsat, jaké pocity v nás konkrétní příspěvek vzbuzuje. Budeme moci vyjádřit lásku, smích, spokojenost, překvapení, smutek a vztek a suma jednotlivých reakcí se zobrazí pod každým postem. Zrychlí se tak způsob vyjádření emocí, které v nás vzbuzuje například fotka kamarádčina čtyřnohého mazlíčka, selfie z exotické dovolené nebo inspirativní citát. Reakce od října testují uživatelé Facebooku v Irsku a ve Španělsku.

V postu, ve kterém Zuckerberg nové reakce představil, se dvakrát objevilo slovo empatie – a právě empatie je zřejmě také důvodem, proč jsme se dosud nedočkali tlačítka dislike. To by jistě dávalo smysl při projevení soucitu – pokud se někomu stane něco nepříjemného a podobně. Jeho prostřednictvím by ale především vznikl prostor pro projevení jediné emoce – té negativní . A podporovat nebo dokonce podněcovat negativní a třeba i nenávistné reakce a nálady Facebook rozhodně nechce. Tvrdí, že přidání reakcí bude rozšířením možnosti, jak vyjádřit emoce v momentě, kdy like jednoduše říká moc málo nebo neříká úplně přesně to, co by si uživatel přál.

FB reakce

Nové reakce a přímější vyjadřování emocí rozhodně budou zajímavým elementem pro marketéry a online community manažery. Díky škále šesti emocí získají konkrétnější feedback k jednotlivým postům a snadněji se tak dozvědí, jak konkrétně byl který post přijat publikem, což ve výsledku přinese lepší možnosti optimalizace. Pokud například příspěvek, který měl u lidí vyvolat „awww“ emoci (která by mohla být reprezentována třeba reakcí láska – srdíčkem), vyvolá spíš smích, bude jasné, že je třeba se zamyslet a příště udělat příspěvek jinak.

Pokud budou po dokončení testování a provedení změn, které vyplynou z feedbacku irských a španělských uživatelů, reakce skutečně zavedeny, můžeme se těšit na další Markův příspěvek na toto téma. Nechme se překvapit, jaké budou reakce na reakce.