Sabina Erbanová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Divadlo bez generálky

Historické prameny tvrdí, že první, kdo uspořádal ples v opeře, byl Ludvík XV. Ten byl celkově velkým milovníkem (nejen plesů) a jeho slavný románek s Madame du Pompadour začal kde jinde, než na plese Bal de Ifs.

Jistě netušil, že tento jeho odkaz přetrvá více než 3 staletí a jaké starosti mi tím způsobí. Budova opery totiž není právě nejvstřícnější a nejjednodušší prostor pro přípravu takové akce.

V první fázi tvoříme ples tzv. “od stolu”.  V rámci našeho týmu vymyslíme téma, dramaturgii a komunikační strategii. Honza navrhne grafiku, kterou rozpracuje pro použití na web, vstupenky a v kampani. Pan režisér osloví účinkující, navrhne scénu a zadá její výrobu. Oslovíme sponzory a partnery, společně tvoříme plesové menu, párujeme vína, představujeme si květinovou dekoraci a mailujeme si se zahraniční hvězdou.

Jednoho dne už se to nedá odkládat a my musíme vyrazit na místo činu, abychom proměnili Státní operu Praha v dějiště nejluxusnějšího českého galavečera.

Ve čtvrtek v noci tým techniků demontuje všech 354 sedadel v přízemí, na jejichž místo položí speciální konstrukci a podlahu. To celé trvá více než 18 hodin. Catering si hned na několika místech vybuduje kuchyni a výdejní stanoviště tak, aby se ke každému z hostů dostalo jídlo teplé a víno chladné. Zajímá vás, jak se to odhadne? Neodhadne! Musí se to vyzkoušet. K tomu je potřeba 1 číšník s imaginárním podnosem, imaginární dav a reálný manažer se stopkami v ruce, který přesně změří, za jak dlouho se dají všechny úseky zvládnout.

V pátek několik kamionů dopraví do opery kulisy k vytvoření scény, z nichž velká část je ručně malovaná a připravená speciálně pro daný ročník plesu.

V sobotu desítky floristů dekorují operu od stropu až po foyer, zkouší se light design uvnitř i venku, staví se photowall, pokládají červené koberce a během toho všeho na pódiu zkouší sólisté baletu a operní pěvci. Hostesky, uvaděčky a ostraha absolvují se Simonou školení o podobě vstupenek, dresscodu a zasedacím pořádku. Plesový tým má v tu chvíli více než 300 členů, z nichž každý ví přesně co dělat a produkční harmonogram se rozsahem blíží Ottovu slovníku naučnému.

A  protože nejčastějším nešvarem tuzemských eventů je podcenění detailů a nedotaženost, chodím neustále tam a zpět, představuji si vše očima hostů, přemýšlím o umístění a načasování každé drobnosti, kontroluji úklid a modlím se, abychom měli správně vypočítané maximální zatížení všech zásuvek a náhradních zdrojů elektřiny a s úvodní fanfárou jsme operu a s ní celou Prahu 1 neponořili do tmy.  Protože narozdíl od svého předchůdce Ludvíka XV. nevyznávám heslo: „A po nás ať přijde třeba potopa.“

V podvečer už je budova opery připravená – krásná, proměněná kouzlem okamžiku a ve slavnostním hávu vítá stejně krásné hosty Plesu v Opeře.

Začíná představení, které nemá žádnou generálku ani reprízu. Na zanechání dojmu a zážitků má jen jeden pokus a více než 1000 účinkujících.

Rok práce a nápadů mnoha lidí se zhmotní v realitu přesně ve 20.00 s úderem gongu…tedy za předpokladu, že se gong nezřítí.