Peter Duchoň
A Picture of $name

Sabina Erbanová
A Picture of $name

Kristina Hotová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

Andrea Kovářová
A Picture of $name

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Veronika Lebedová
A Picture of $name

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Ondřej Samek
A Picture of $name

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Zuzana Závodná
A Picture of $name

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Nestyďte se nevědět, je to trendy

Na počátku četby si dovoluji laskavého čtenáře zbavit možného očekávání. Není to běžné, přiznávám. Ne, že by následující text byl o ničem, ovšem nechci garantovat, že po jeho přečtení budete zase o něco moudřejší.

Nicméně, i tak mohu slíbit, že něco málo ve vás přeci jen zůstane. A nemusí to být jen dobrý pocit z toho, že autorovi uděláte radost, když vydržíte číst až do konce. Následující řádky totiž pojednávají o poměrně konkrétním a zajímavém fenoménu, o kterém toho ale vlastně nikdo moc neví. Pojďme na to.

Nejprve krátká nápověda pro bystré hlavy, jež by snad byly dokonale uvědomělé a další čtení by pro ně ztrácelo hlubšího smyslu. Narážíme zde na problematiku relativně významného politického hnutí. Ne, není to ANO. Nahlédneme-li do průzkumu veřejného mínění zjistíme, že podpora pro toto hnutí se pohybuje někde okolo 8,4%. Ne, prosím vás, není to ODS. Nyní si tedy položte jednoduchou otázku: „Vím, o čem se tu píše?“. Nevíte? No, tak pokračujeme.

Název hnutí Nevím vznikl vlastně docela náhodou. Nebylo by k podivu, kdyby se tak stalo v útrobách známého malostranského podniku Bluelight bar, kde čas od času působí i Jakub Horák, údajně autor a zakladatel nového myšlenkového směru zhmotněného právě v hnutí Nevím. Před několika měsíci, tuším, že to byl pátek, se nejednomu novináři objevila v mailu tisková zpráva společnosti Phoenix research pojednávající o aktuálním stavu volebních preferencí.

Graf Hnutí Nevím

 

Na půli cesty mezi vedoucím hnutím ANO a na chvostu se krčícím Úsvitem NK (tenkrát už bez pana T. O.) se skvěl sloupeček pojmenovaný prostě: „nevím“. Nikomu v té chvíli asi ještě nebylo jasné, co přesně to znamená. Nebyl by to zmíněný Jakub Horák, kdyby si z toho neudělal legraci. Nepochybuji, že prvotní myšlenka nebyla vlastně ničím jiným než obyčejnou srandou a možná i sám autor myšlenky (to se ale už musíte zeptat jeho) mohl být překvapen, jaký měla ohlas.

Na to konto je třeba uznat, že reagoval velmi pohotově, a tak již následující den vznikla jednoduchá webová stránka, kde bylo možné nejen v elektronické petici podpořit vznik hnutí, ale zároveň rovnou požádat o politickou funkci, „na kterou NEVÍM, jestli budu stačit“.

Nebudeme zabíhat do dalších detailů, kdo si bude chtít zjistit víc a třeba se i trochu pobavit, nechť navštíví www.hnuti-nevim.cz. Na tomto místě by autor rád podotkl, že sám je signatářem charty Nevím. Aby nemohl být obviněn z politické agitky, je nucen na tomto místě ukončit veškerou legraci. Nakonec, svět není černobílý.

Nyní se tedy pojďme podívat na celou kauzalitu z praktického hlediska. Není žádnou výjimkou v našem každodenním životě, když se dobře či neutrálně míněná myšlenka stane terčem posměchu, v horším případě terčem kritiky, nepochopení a zloby. Na průzkumu Phoenix research je zajímavá ta skutečnost, že hnutí NEVÍM se dost možná stalo obecně známějším, než samotná agentura. Na druhé straně, již v době vzniku hnutí NEVÍM jsem přemýšlel nad tím, že pro samotnou firmu to může být vlastně docela dobrá reklama.

Nebylo vlastně třeba ani dělat nic zvláštního. Například pokračovat ve zveřejňování průzkumů a nadále zohledňovat sloupeček s názvem „nevím“. Nebo vytvořit jeden „cinknutý“ průzkum (i když v naší zemi jeden nikdy neví), zmínit, že hnutí NEVÍM od prvního zveřejnění výsledků veřejného mínění značně posílilo (k nevědění se hlásí již více než třetina obyvatel) a rozeslat standardně jako tiskovou zprávu… Neví ani prezident Zeman nebo Václav Klaus! Nechme ale toho sci-fi. Nepochybuji o tom, že by se toho některá média chytla. No, a pokud ne, tak by se to určitě objevilo třeba na facebookové stránce hnutí NEVÍM, kde je dnes nějakých osm tisíc fanoušků. Není něco takového už docela pěkné a nenásilné „píárko“?

Náhodou znám majitele zmíněné agentury Phoenix, proto jsem nelenil a s nápadem ho seznámil. Nesouhlasil. Ne, že by tu myšlenku úplně zavrhnul, ale bál se poškození značky, poškození průzkumu, nebyl si jist, zda to dokáže udělat takový humbuk, nebo naopak, zda celou akci neznásobí tak, že by ho to ve výsledku zase poškodilo. Nevěděl.

Neříkám, že by to bylo nutně úspěšné řešení (myslím si, že ano), ale jsem prostě zastáncem podobných nestandardních řešení. Na druhé straně rozumím tomu, že navrhnout takovou strategii a rozhodnout o její realizaci,  jsou dvě naprosto odlišné pozice. Není mnoho těch, kteří by sebrali tu odvahu a řekli: „No, je tam jistý riziko, ale deme do toho“.

Nikdy není nápad dost dobrý na to, aby neskýtal žádná rizika. Nová „sociálněsíťová“ doba komunikace žádá, podle mého názoru i nová, odvážnější řešení, a to i ve chvíli, kdy vám třeba trochu teče do bot. Nebát se (a nekrást, samozřejmě), je třeba!

Nezapomeňte na to až budete volit mezi konzervativním komunikačním řešením se sice jistým, ale zato absolutně šedým výsledkem, a na druhé straně nějakým trochu odvážnějším konceptem, který když klapne (jakože jiná varianta stejně není), tak si vás lidi nejen zapamatují, ale taky zamilují.

Všimli jste si, že každá věta tohoto článku začíná písmenem „N“? Nutí mě to dát vám nějakou odpověď, ale popravdě: nevím. Náhoda? Nemyslím si.