Sabina Erbanová
A Picture of $name

Kristina Hotová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

Andrea Kovářová
A Picture of $name

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Někdy stačí jedna Slza, aby zaplavila sociální sítě

Hned v úvodu se přiznám, že nejsem žádným znalcem tuzemské popové hudební scény, rádio zapnu pouze v autě. Nejsem ani pravidelným divákem všech Slavíků, Andělů, Žebříků a dalších hudebních ocenění.

HI-LIGHTS ale rádi zkoumáme čísla a statistiky a svět sociálních sítí nám není cizí. Když jsem tak jednou zaslechl, že vznikla v Česku kapela, která se na internetu stala fenoménem, zaujalo mě to. A skutečně informace nelhaly – v ČR někdo opravdu porozuměl tomu, jak úspěšně propagovat novou mainstreamovou popovou kapelu.

V dobách Luneticů to bylo v porovnání s dneškem docela jednoduché. Stačilo naplánovat hudební projekt (či okopírovat zahraniční vzor), natočit jednu až dvě hitovky, udělat rozhovor do Brava a do hitparády TV Nova, a bylo o popularitu postaráno. Dnes je však propagace složitější, probíhá na více úrovních a musí být precizněji cílená. O to více zaujme kapela, která dokáže v ostré konkurenci na sociálních sítích zaznamenat takový úspěch, jako právě duo Slza.

A o jakém úspěchu že to tady mluvíme? Vyjádřeno nejprve čísly na Facebooku – 164 000, 51 500 a 2 857. První číslo představuje celkový počet fanoušků oficiálního profilu kapely, druhé počet lajků, které v součtu získaly příspěvky v lednu a třetí pak průměrný počet lajků na jeden lednový post. Nutno poznamenat, že to dvojice pánů zvládla za necelý rok a půl.

Pro srovnání – vůbec nejvíce fanoušků má ze zařazených popových kapel (či pop-rockových a ostatních – viz závěr článku) skupina Kryštof (275 225). Slza je hned druhá. U ostatních dvou ukazatelů je dokonce lepší než Kryštof, který první studiovou desku vydal a do širokého povědomí veřejnosti vstoupil už před 15 lety. Argumentovat se dá tím, že jde o aktuální, jednorázovou záležitost a není se co divit, že Slza předběhla i takové matadory jako Chinaski. Jenže facebooková čísla Slzy jsou diametrálně vyšší než u dalších aktuálně populárních kapel jako např. ne ryze popových Mandrage, Eddie Stoilow, Voxel (což není tak úplně kapela, přiznávám), Nebe či ultra popových New Element a AquaBabes.

Facebook může dělat v propagaci popových kapel hodně, ale určitě ne vše. Každého asi napadne, jak si povedou kapely ve srovnání na Youtube, který představuje jednu z velice rozšířených možností, jak si písničku či klip skupiny pustit. Zde přišlo dle mého vůbec největší překvapení – oficiální účet Slzy má přes 156 000 odběratelů.  Kryštof má na svém VEVO účtu něco přes 55 000. To už musí být, z pohledu propagace skupiny, obrovský úspěch. Připočtěme k tomu fakt, že videoklip k písni Lhůta záruční měl za 15 měsíců přes 10 milionů zhlédnutí a ze zařazených jej výrazněji překonává jen klip k singlu Cesta od Kryštofa a Tomáše Kluse (přes 15 milionů zhlédnutí za 25 měsíců).

Slza z českých popových kapel dominuje i Instagramu, kde má přes 71 000 sledujících s velkým náskokem před kapelou Kryštof (13 000) a pop/hip hopovým uskupením ATMO music (téměř 12 000).

U posledně jmenované skupiny se sluší také pozastavit, neboť i ona na sociálních sítích slaví úspěchy. Co do počtu odběratelů na oficiálním Youtube kanálu je dokonce na druhé příčce a zatímco počtem fanoušků na facebookovém profilu je na šestém místě, průměrným počtem lajků na jeden lednový příspěvek poskočila na třetí místo. To indikuje relativně vysokou míru odezvy na jednotlivé příspěvky, o níž si mohou nechat zdát nejen např. znovunavrátivší se Lunetici, ale také na Facebooku aktivní Voxel či Nebe.

Určitě se nesnažím tvrdit, že Slza je to nejlepší, co aktuální popová scéna nabízí, ani že by se každá kapela měla rázem zamyslet nad tím, jak dělá svoji propagaci. Některým jednoduše tolik nezáleží na počtu odběratelů na Youtube nebo je netrápí, když facebookový post nezíská tisíc lajků. Není to soutěž a rozhodně nechci svým příspěvkem vzbudit nějakou kontroverzi. Na druhou stranu, proč na základě čísel nevyzdvihnout něco, co se evidentně podařilo. Přijde mi, že se to v českých kruzích moc nenosí a Slza, nebo spíše tým, který stojí za její propagací, si to zaslouží.

pop-s-vysledky_block_1 pop-s-vysledky_block_2 pop-s-vysledky_block_3

Do srovnání byly zařazeny ty hudební kapely nebo interpreti, kteří se samotní zařazují do žánru pop nebo pop-rock (případně dance pop, teen pop apod.) a jako základní seznam sloužil žebříček sestavený v rámci soutěže Český slavík Mattoni 2015 v rámci kategorie „Skupiny“.

U těch interpretů, kde bylo zařazení nejasné, jako např. u skupin Lucie (rock), Mig 21 (rock), Rybičky 48 (pop punk), Monkey Business (pop funk), hrál roli ne úplně odborný úsudek autora na to, zda je lze zařadit do popového mainstreamu. Na druhou stranu byly zařazeny i některé skupiny nacházející se na pomezí (jako např. Lake Malawi, ATMO music či Voxel, což de facto není skupina). Taktéž nebyly zařazeny kapely, u nichž není jasné, zda pokračují (Nightwork) nebo ty, které vykazovaly velice nízkou míru odezvy na Facebooku (např. Support Lesbiens). Zahrnuté kapely tak představují do jisté míry subjektivní výběr, za což se nezahrnutým interpretům omlouvám.