Sabina Erbanová
A Picture of $name

Kristina Hotová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

Andrea Kovářová
A Picture of $name

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Snapchat: Nepřehledný, ale zábavný

O mobilní appce jménem Snapchat jste možná slyšeli od svých mladších sourozenců, kamarádů nebo dětí. Možná jste se s ní setkali v podobě prazvláštně upravené a deformované fotky nebo podivných obrázků, které vypadaly jako pomalované dětskou pastelkou. Nebo jste o něm nikdy neslyšeli, a potom buď nepracujete v marketingu, nebo jste jednoduše staří.

Pokud totiž existuje sociální síť, o které můžeme bez nadsázky tvrdit, že je pro mladé, je to jednoznačně Snapchat. To může ilustrovat třeba i fakt, že starší uživatelé (řekněme 25+) od sociálních sítí a jejich appek očekávají přehlednost, čistý layout, intuitivní orientaci a jasné funkce. Snapchat nic takového nenabízí, prvotní orientace je poměrně matoucí a co všechno appka umí se rozhodně nedozvíte na pár tapnutí prstem. Tak proč vůbec Snapchat používat? Protože nabízí mnohem důležitější věc: zábavu, která přebije prvotní otrávenost z nepřehledného fungování.

Od „klasických“ sociálních sítí, tedy Facebooku, Twitteru či Instagramu se Snapchat liší tím, že obsah, který v něm vytvoříte – snap – uchovává jen po určitou dobu. To znamená, že vyfotíte fotku, podle libosti do ní přidáte emoji, text nebo vlastní malůvku a pošlete ji přátelům, kteří jsou na Snapchatu také. Před odesláním fotky zvolíte čas, po který se poslaná fotka bude přátelům zobrazovat, interval je 1 – 10 vteřin. Stejně to funguje s videem, jehož délka sice nesmí překročit 10 vteřin, zato s ním však můžete provádět různé věci – zpomalovat, zrychlovat, vybarvit ho do černobílé nebo přehrát pozpátku.

Jednou ze dvou nedávno přidaných novinek pak je funkce My Story, která dovoluje skládat snapy (a to jak fotky, tak videa) do celodenních příběhů, které v aplikaci „vydrží“ 24 hodin. A to je prvek, díky kterému se uživatelé do Snapchatu vracejí. Live Stories zase umožňují streamovat ze sportovních, hudebních a dalších kulturních akcí (zde se potenciál reklamního prostoru vynořuje zcela jasně).

Princip, na jakém Snapchat funguje, tak vlastně nabízí zásadní změnu v nahlížení na osobní data v podobě vzpomínek a jejich uchování. Zatímco si Facebook jede ve vděčném „opírání“ starého obsahu, viz třeba Den přátel nebo průběžné připomínky několikaletého přátelství s uživatelem XY, Snapchat jde cestou opačnou a říká uživatelům: Pojďte, zachyťte právě ten moment, který prožíváte, a pak hned běžte za dalším bez ohlížení, pořád dál a dopředu. Samozřejmě existuje možnost udělat si printscreen vytvořeného obrázku, ale to je trochu podvádění, ne? A když si navíc uděláte printscreen došlého snapu, přijde o tom notifikace příteli, který vám ho poslal.

Proto je Snapchat často přirovnáván k počátkům televizního vysílání v 50. letech. Pořad byl vysílán jednou v určitý čas a kdo se chtěl dívat, musel být u televize a basta. Nebyl prostor pro nahrávání nebo focení a ani reprízy se moc nekonaly, což zpět nahrává myšlence žij momentem a vykašli se na syslení fotoalb i všech nedávných nebo pravěkých vzpomínek, ke kterým se stejně už nevrátíš.

Když se zaměříme na menší český marketingový rybníček, ve spojení se Snapchatem už najdeme úspěšné kampaně. Vykopl Jägermeister, který v projektu Undercover Games prostřednictvím Snapchatu zveřejňoval krátká videa, která sloužila jako nápovědy pro jejich diváky. Ti měli díky indiciím uhodnout, kde a v jakém stylu bude Jägermeister pořádat party. Coca-Cola zase přišla se zajímavou sérií krátkých rozhovorů se známým influencerem, kterého vyslala na milánské Expo. O nápady a odvahu ze strany značek tedy nouze nebude a další nápady se v letošním roce určitě jen pohrnou.

Zásadní otázky pro marketéry zní: Stojí za to prosazovat značku na Snapchatu? Nebude mi to dělat zmatek v marketingovém mixu? Nebudu zbytečně tříštit pozornost svých stávajících a potenciálních zákazníků? A jaký má Snapchat potenciál v Česku? Zde se samozřejmě musíme vždy nejdřív zamyslet, jestli se na Snapchatu nachází moje cílovka. Co se týká potenciálu v Česku, ten rozhodně není zanedbatelný, minimálně pro značky s ambicí oslovit mladé lidi. Přesná čísla Snapchat sám neprozrazuje, dá se však odhadnout, že u nás můžeme počítat s přibližně 120 000 aktivními uživateli nejčastěji ve věku 18 až 24 let. A to už šikovnému marketérovi stačí.

Snapchat tedy může být zajímavým doplňkem, nikoliv samospásným řešením. Jedním z možných problémů je totiž třeba možný hromadný leak fotek, které měly být už dávno smazané. To ani tak nemusí představovat problém pro značku, která na Snapchatu rozjede kampaň, jako pro jednotlivé uživatele, kteří vedle nevinných fotek koťátek s namalovanými kníry a sombrery posílají i lechtivější fotky určené jen pro jednu osobu. A kdo by chtěl být na síti, u které neví, kde jeho fotky skončí? Omezením, které taky stojí za zmínku, je pak technická náročnost, a to jak na hardware telefonu, tak na verzi aplikace. Jakmile totiž váš chytrý telefon a verze aplikace zastará (a vývojáři další upgrady určitě plánují), už si nejspíš moc nezasnapujete. Zatím chybějí i dnes zcela zásadní metriky, které marketérům dovolují cílit a potom reportovat konkrétní čísla, zásah a úspěšnost kampaně (nyní je dostupný jen počet shlédnutí My Story).

Abychom však nekončili tvrdou kritikou, zopakujme hlavní důvod, proč má Snapchat potenciál a proč ho není třeba okamžitě zavrhnout: Nabízí čistou zábavu ve formátu fotek a videí, nehraje si na umění, soustředí se na zachycení atmosféry okamžiku a je prostě cool. A tak můžeme říct, že Snapchat – na rozdíl od Smartyho – opravdu baví.