Sabina Erbanová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Škola základ života? Ne v životě grafiků

Studium grafického designu je skvělá a lákavá věc s perspektivou zajímavého jobu. Je to ale jen studium a přechod do praxe může někdy být skoro šokovou terapií.

Za nejvzácnější zkušenost z vysoké školy, kde jsem studovala grafickou tvorbu, považuju to, že se roky scházíte a v podstatě žijete s lidmi, kteří tam jsou z naprosto stejného důvodu jako vy: Touží opakovaně propojovat dva odlišné světy – svět digitální a tištěné grafiky. Máte stejné záliby a vyměňujete si nápady. Po večerech tvoříte a vymýšlíte u sklenice vína, což často zapříčiní, že vynecháte další den přednášku. To ale vůbec nevadí, protože vy máte zrovna hlavu plnou plánů, které už stačí „jen“ zrealizovat. Na klauzury, kam studenti přicházejí se svými pracemi v ruce, letos prostě nepřineste obyčejný kus papíru – přinesete tam něco, co nemá nikdo jiný. Využijete různé tiskové technologie a zápočet bude doma, a to na výbornou.

Voňavá vymazlená tiskovina je v podstatě na dosah, pak ale přijde krutá realita. Pokud nestudujete na škole, která má vlastní tiskové dílny, nebo nemáte ty správné kontakty, nezbyde vám nic jiného, než poptat výrobu vašeho skvělého nápadu v jiných tiskárnách. V takových, kde se logicky očekává větší náklad, než je 1–5 skromných kousků. Rázem zjistíte, že na realizaci brožurky, která by vám nasbírala stovky lajků a zhlédnutí na sociální síti pro kreativce Behance.net, vám nestačí ani celý měsíční studentský rozpočet. Blbý.

Pak je tady druhý odlišný svět. Doděláte školu, posbíráte si své ušmudlané knížky a plakáty a ocitnete se v agentuře, která pořádá nejkrásnější společenskou událost roku, Ples v Opeře. Máte možnost podílet se na vzniku něčeho, co je každý rok naprosto unikátní a jedinečné. Pracovat na reálné věci, která projde rukama stovky lidí. Přepnout své myšlení ze skromného studentského módu do „plesového“ není úplně lehké, ale nakonec si vždycky snadněji zvykáme na ty příjemnější věci, že? Výrobní náklady se najednou pohybují v řádech stovek kusů a vám se tím otevírají nové možnosti.

Samotné realizaci tiskových materiálů předchází desítky porad, brainstormingů a nápadů, které se třeba později ukážou jako špatné. I ty vás ale posunou zase o kousek blíž k cíli. Po schválení celého konceptu je na čase mít konečně něco v ruce. Úkolem, kterého jsme se společně s grafikem Honzou potřebovali zhostit jako první, byla podoba plesových vstupenek, která pro mě zároveň byla i fází nejkrásnější.

Na počátku bylo potřeba zvolit vhodný papír. To nespočívalo pouze ve volbě barevného odstínu, ale také ve výběru gramáže a struktury. A protože je Honza vášnivým milovníkem papíru, za léta si nastřádal desítky vzorníků různých materiálů, které nás na hodiny spolehlivě zaměstnaly, než jsme se dokázali shodnout na konkrétním typu. Nakonec vyhrála tvrdá bílá DL karta značky Fedrigoni s gramáží 700 g/m2, která přežije ples společně s návštěvníky až do ranních hodin. Zvolili jsme elegantní a čistý základ, na jehož přední straně měl dominovat claim určený speciálně pro každého krále a královnu Plesu. A když už si návštěvníky takhle hýčkáme, pojďme claim vytisknout zlatě. Tisk zlatou barvou byl pro mě při studiu něco jako Voldemort – léta se na škole šuškalo, že něco takového opravdu existuje, ale nikdo to nedokázal říct se 100% jistotou.

Pomocí techniky digitálního zlacení se nám podařilo vyrobit přes 1 000 kusů unikátních vstupenek. Každou z nich jsme opatřili výsekem ve tvaru korunky, který plnil jak estetickou, tak praktickou funkci. Návštěvníci nemuseli nosit na Ples vstupenku celou, stačila pouze její „korunková“ část. Základní informace, které vstupenka obsahovala, pak byly tištěny technologií sítotisku, a logo pořadatele C&B jsme nechali vyrazit horkou fólií, která se hezky kamarádila s claimem v horní části.

Jeden by řekl, že náš cíl, tedy aby každá vstupenka byla jedinečná, byl už dávno splněn. Chyběla nám však ještě nějaká závěrečná tečka, která celý koncept zapečetí a podtrhne jeho myšlenku. Vzali jsme sami sebe za slovo a zrodila se finální fáze kompletace vstupenek – pečetění voskem. To obnášelo výrobu pečetidla s motivem korunky, nákup tavicích pistolí a speciálních vosků s elastickou vlastností (to aby se pečetě na vstupence po cestě k majiteli nepoškodily). Když jsme sehnali vše potřebné, začalo nekonečné soupeření Honza vs. Míša aneb kdo vyrábí krásnější pečetě, je vítězem. A jelikož jsme byli sami sobě hodnotící porotou, nebylo souzení úplně jednoduché.

Na konci celé cesty jsme ale stáli na postech vítězů oba dva, protože každá pečeť byla krásná a každá vstupenka byla jedinečná a těšila spoustu lidí, kterým po celý večer z kapsy saka nebo z elegantního psaníčka potichu našeptávala You are the King a You are the Queen. Ze skromného rozpočtu a studentské kapsy by ale taková krása vznikla těžko, a proto dnes můžu s jistotou říct, že pro grafiky otřepané Praxe je škola života platí, a to naprosto bez debaty.