Sabina Erbanová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Dravci v džungli mediálních dat nudu neznají​

O PR agenturách se říká, že když dělají svoji práci dobře, do středu pozornosti se dostává klient nebo požadované téma. Samotné agentury příliš vidět nejsou. Co se pak dá říct o mediálních analyticích? Pravděpodobně to, že by měli být pravou rukou a studnou informací všech těch neviditelných. Tedy zatímco úkolem agentur je, aby byl klient nebo téma vidět, úkolem analytiků je, aby klient věděl.

A jak vypadá běžný pracovní den analytika v HI-LIGHTS? Může to vůbec být zábava? Vždyť při pohledu zvenčí (pokud se tedy někdo podívá) se zdá, že analytik po celý den hypnotizuje několik před sebou rozestavěných monitorů. Na nich sleduje nepřeberné množství zpráv, velice zaujatě stále něco čte, a potom z toho všeho vytvoří nějaké přehledné souhrny, tabulky, grafy. Napadá vás slovo monotónnost? Nuda? Ani náhodou…

I když mohl závěr předchozího odstavce kdekoho navnadit, další věta by řadu lidí určitě nepotěšila. Práce mediálního analytika začíná brzy. Opravdu brzy. A není to vykoupeno tím, že by končil dříve. Odměnou za brzký budíček je přísun spousty informací z řady oborů. Začínáme pročtením souhrnů hlavních zpráv z předchozího dne, sumarizací agendy dne aktuálního, procházením nejvýznamnějších článků v předních médiích a tak dále.

Až poté se můžeme pustit do tvorby mediálních monitoringů pro jednotlivé klienty. Na rozdíl od robota, který informace pouze předá, je my opravdu čteme a selektujeme. Pro klienty to má tu výhodu, že obdrží i shrnutí toho nejpodstatnějšího, co se událo – ať už kolem jeho samotného, nebo v oboru, který ho zajímá. Pro nás to znamená, že hned ráno přečteme desítky mediálních výstupů z různých oblastí. Od dopravy přes energetiku až po ekonomiku, politiku, sport a další obory.

Hodiny ukazují 9:00 a všichni naši klienti dostali přehledné výstupy s monitoringy. A pro náš tým přichází další porce práce v podobě hlubšího analyzování informací, tedy jejich třídění, vyhodnocování sentimentu nebo mediálního dopadu.

Analyzování informací je v podstatě celodenní pracovní náplní, kterou doplňujeme o řadu ad hoc rešeršních úkolů. Prvotní zadání jsou většinou otázky typu: „Šlo by shrnout relevantní informace o…?“ „Dokážete najít data týkající se…?“ „Jak to bylo tehdy s…?“ „Jak moc se na Facebooku objevuje téma…?“Měla ohlas naše tisková zpráva?“ a podobně. Takových zadání bývá dost, od těch relativně jednoduchých až po složitější úkoly, u nichž je nutné jít po všech dohledatelných informacích, tedy i mimo okruh mediálních zdrojů. Vždy je nutné znát celý kontext a konečný výstup by měl být co nejkomplexnější, na druhou stranu však zároveň stručný a věcný.

Do toho běží v kanceláři celý den zpravodajská televize a průběžně jsou aktualizovány četné zdroje zpráv, jejichž pramenem mohou být média, sociální sítě i stránky různých institucí a organizací. V momentě, kdy zachytíme cokoliv relevantního, okamžitě posíláme avízo klientovi. Takto fungujeme přibližně do 18:00, kdy poslední člen našeho týmu vypne počítač. Za pár okamžiků začínají hlavní zpravodajské relace tuzemských televizí, a tak se může s čistou hlavou připravit na další den.

Možná, že si někdo po přečtení těchto řádků bude stále myslet, že je naše práce nuda. Možná vás takových bude většina. Pak pro vás může být pozitivním zjištěním alespoň to, že pár lidí v kancelářích HI-LIGHTS to všechno baví. Dokonce natolik, že se o tom nebojí napsat článek.