Sabina Erbanová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Svatba jako řemen aneb Jak z vašeho dne neudělat komedii

Svatba je z pohledu pořadatele vlastně event jako každý jiný. Zajistíte lokaci, techniku, dekoraci, catering a program. Přesto však má mezi ostatními určité výsadní postavení: Člověk musí čelit nervózním nevěstám, nerozhodným ženichům a specifickým potřebám každého ze svatebčanů, a hlavně – je to den, který mění životy, a proto si zaslouží speciální péči!

Když mě ohledně pomoci s třídenní svatbou Renata s Ondřejem oslovili, neváhala jsem ani chvíli. Musím říct, že organizace pro mě byla velkým zážitkem a ctí, protože Renata je – nejen fyzicky – jedním z nejkrásnějších lidí, které jsem kdy potkala, a s Ondrou je znám od dávných dob, kdy se konečně dali dohromady.

V mnoha věcech měli snoubenci jasno: Chtěli svatbu na celý víkend, měli vybranou skvělou lokaci, měli představu o programu a shodli se na tom, že dětem bude vstup zakázán.

Minimálně ve stejné spoustě věcí ale jasno nebylo: Jaká bude výzdoba a celkové pojetí? Co oznámení? Jaký bude nejlepší catering a uspořádání prostoru? Po několika návštěvách vybraného místa konání a diskuzích s místní svatební manažerkou bylo jasné, že s přístupem „Ale takhle to tady dělají všichni..“ se nesmíříme. A tak jsme nakonec veškeré květinové dekorace, stany a dokonce i židle vezli na Moravu z Prahy.

Přiznávám: I přes pečlivé plánky, harmonogramy a vizualizace jsou věci, které nenaplánujete a je nutné na ně umět flexibilně reagovat – například počasí. Během samotného svatebního víkendu se vystřídalo snad čtvero ročních období: tropická vedra, vichřice i lokální tornádo. Nakonec však, právě v průběhu focení, nad novomanželi zazářila duha. Co na tom, že během pár vteřin vítr a bouřka kompletně odnesly prostřenou svatební tabuli a hodinu se vše znovu vysoušelo a chystalo. Svatebčané se operativně zabavili vytvářením polairodů a blahopřání do alba novomanželům.

Tři dny plné zábavy a aktivit od sportovních utkání přes charitativní pokerový turnaj až po skvělá hudební vystoupení si všichni zúčastnění maximálně užili. Byl to víkend plný zážitků a emocí, ve kterém obřad a ono osudové ANO byly jen třešničkou na dortu. A byl přesně takový, jaký si jej Renata s Ondrou vysnili – podle nich, o nich a pro ně.

A jaké jsou tedy univerzální rady pro budoucí nevěsty a ženichy?

– Nechte si poradit od profíků a alespoň samotný svatební den svěřte do rukou agentury nebo koordinátorky. Ušeříte si tak mnoho zbytečných starostí i stresu a získáte víc času a energie na to, aby si svůj den užili.

– Díky zkušenostem a kontaktům se agentury u mnoha položek na svatebním seznamu dokáží dostat na lepší ceny než soukromý odběratel. Jejich služba se proto v celkovém rozpočtu nemusí výrazněji projevit.

– Vyjasněte si představu o vašem dni s partnerem či partnerkou a držte se jí. Každá kamarádka, tetička i známá na Facebooku na to může a bude mít svůj názor, ale je to jen váš den. Za pár let určitě nebudete vzpomínat na to, že se sestřenice Dora urazila, protože jste ji nepozvali.

– Vymyslete vhodný způsob, jak všem svatebčanům sdělit instrukce a praktické informace – svatební web, dopis, e-mail. Určete osobu, která bude se všemi komunikovat v den svatby (navigovat zbloudilce na cestě, vyřizovat ubytování, speciální dietní požadavky a tak dále). Její jméno a telefonní číslo všem včas předejte.

– Zbytečně si věci nekomplikujte. Soustředťe se na pilíře, které ovlivňují atmosféru dne – lokaci, harmonogram, skvělý catering, hudbu. Dekorace, zasedací pořádek, doprava, doprovodné aktivity, výslužka pro hosty nebo ohňostroj – to jsou jen detaily, které může pohodlně vyřešit někdo jiný.

– Věnujte pozornost výběru fotografa a zvažte investici do videozáznamu. Kromě prstenu a životního partnera to bude jediná památka na den, kterému jste věnovali tolik energie.

– Užijte si to. Připravte si takový den, který se vám bude líbit a na který budete rádi vzpomínat. Nedělejte kompromisy. Svatba je jedním z mála eventů, u kterých se nehodí říct: Příště to bude lepší.