Sabina Erbanová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Konverzace s živými lidmi je příliš mainstream. Nahradí je roboti

20 miliard, tolik zpráv denně projde komunikační aplikací Messenger. Její uživatelé v ní hovoří se svými přáteli, známými, rodinou i s různými jinými facebookovými profily. Brzy se má do této konverzace zapojit i umělá inteligence – alespoň Mark Zuckerberg by si to přál. Mimo jiné v ní totiž vidí budoucnost zákaznického servisu.

A jak bychom se s umělou inteligencí v Messengeru měli setkávat? Úplně stejně, jako když píšeme komukoliv ze svých přátel. Prostě napíšeme zprávu – tentokrát ale firemnímu profilu, který bude obsluhovat chatovací bot, a dostaneme relevantní odpověď. Konverzace se spíš než běžných věcí, o kterých si s přáteli denně povídáme, bude týkat byznysu. Boti nám totiž umožní objednat si zboží nebo služby, o které se budeme zajímat. A informace nebudou proudit pouze jednostranně, boti budou rozumět našim dotazům a smysluplně na ně zareagují. Popovídáním v Messengeru si tak objednáme třeba novou pračku, lístky do kina nebo dovolenou.

Mark Zuckerberg, zakladatel a CEO největší sociální sítě světa, vidí v botech především náhradu za zákaznické linky. V keynote vývojářské konference F8, kde oznámil uvolnění Messenger Bot API, také řekl, že nezná nikoho, kdo by rád volal na zákaznické linky nebo objednával zboží telefonicky. Pravda, představa, že musím vytáčet nezapamatovatelné 0118-999-881-99-9119-7253 a čekat, než mě automatický hlasový systém propojí s odpovědným pracovníkem, skutečně nadchne málokoho.

Jak se ale bot (neboli chatovací robot) naučí porozumět byznysu, o kterém se s ním budeme bavit? O to se postará framework Bot Engine, díky kterému se bot bude učit přímo ze zpráv, co mu reální lidé budou psát. Čím více dat, ze kterých se bude moci učit, bude mít k dispozici, tím se bude chovat relevantněji a „přirozeněji“.

Jedním velkým nedostatkem využití botů je však nemožnost platit za zboží a služby, které si takto uživatel objedná, rovnou v Messengeru. Facebook tento problém dlouhodobě řeší, zatím tedy neúspěšně. Ale co my víme – třeba budou platby přímo v komunikátoru největší novinkou na F8 2017?

Pro marketéry a správce sociálních sítí je důležitá ještě tato otázka: Zahýbe využívání botů s reklamou na Facebooku? Odpověď zní, že ano. Dojde ke změnám, a to jednoduše v podobě využití dalšího kanálu pro šíření reklamy. Zároveň se spuštěním botů totiž Facebook představí i reklamní systém určený specificky pro Messenger. Pokud se uživatel začne s firemním robotem bavit, automaticky tím vyjádří souhlas se zasíláním reklamy ze strany dané firmy právě prostřednictvím Messengeru.

Nové chatboty a několik dalších novinek představil Zuckerberg a jeho tým na konferenci F8 11. a 12. dubna. Kromě toho vývojáři prezentovali řadu dalších novinek, ke kterým patří třeba update nedávno plošně zpřístupněné služby Live, představení vlastní verze kamery, která dokáže nahrávat 360° video, zpřístupnění služby Instant Articles všem uživatelům a další inovace. A protože si je Mark dost jistý ve svých (nejen) virtuálních kramflecích, promluvil i o vizi pro následujících 10 let. Tak uvidíme, jestli se trefil, nebo jestli se do té doby objeví nějaký nový „Zuck“.

Pokud se vám zrovna nehodilo účastnit se konference v San Franciscu osobně, není nic ztraceno. Mark totiž v souladu se svojí politikou otevřenosti, spojování lidí a výměny informací zpřístupnil videa z F8 na webu konference. Na jejich sledování si ale raději vyčleňte deštivý večer, včetně krátkých předtočených videí je jich celkem 98.

Mimochodem, zkusili jste si (alespoň v hlavě) vyslovit název konference F8? Správně by se měl vyslovovat odděleně, tedy [ef ejt]. Vysloveno dohromady to však zní [fejt], tedy stejně jako anglické „fate“ – osud.