Co když to Microsoftu s LinkedIn vyjde?
Pojďme se na to ale podívat z té druhé strany, z té, kde se snažíme najít podstatu tohoto jednání a možný přínos. Co všechno může tímto spojením vzniknout a jak by 26,2 miliardy dolarů mohlo ovlivnit pracovní život většiny z nás.
Ujasněme si, že LinkedIn je profesní sociální síť shromažďující data více než 433 milionů uživatel, kteří tvoří aktivní komunitu sdílející pracovní zkušenosti napříč obory. Pod LinkedIn spadají ještě další dvě složky, které by si zasloužily pozornost, jsou to sítě Slideshare a Lynda, první spravuje vzájemnou distribuci prezentací určených pro pracovní účely, druhá pak profesně zaměřená a vzdělávací videa. Většina běžných smrtelníků ani o jedné z těchto platforem nikdy neslyšela což ale neznamená, že jsou tak úplně bez potenciálu.
Microsoft jakožto šiřitel nejpoužívanějšího „kancelářského balíku“ v podobě MS Office s více než 1,2 miliardy uživatel pocítil možnost překrývání nabízených služeb ze strany LinkedIn a uchopil šanci stát se leaderem v zajištění komplexních profesních služeb včetně správy lidského kapitálu. Jak daleko by se tímto krokem mohl dostat?
Zlí jazykové tvrdí, že Microsoft prostě a jednoduše chtěl mít svou sociální síť, ale nezvolil si nejlépe. Toto tvrzení je krátkozrakým předsudkem, protože jak je na první pohled patrné, Microsoft nyní neusiluje o vlastní sociální síť ve formě podobné Facebooku nebo Twitteru. V roce 2012 po nákupu Yammeru pochopil, že tohle není cesta, kterou se může vydat, a i ten nakonec přetransformoval v nepříliš oblíbenou interní síť. Tou dobou pravděpodobně sen o konkurentovi zmíněných sociálních sítí klíčil, ale nic z něj nebylo a proto teď zkouší podpořit svou stávající činnost lépe zvolenou sociální sítí, která má mnohem užší a Microsoftu bližší cílení.
Toto spojení by mohlo konečně usnadnit integraci sociálních sítí a jejich fungování do korporátní sféry. Kooperace profilů z LinkedIn se všemi službami Microsoftu by profesně ulehčila práci na několika úrovních. Od zlepšení propojení oborů díky správnému vyplnění profilů, tak již zmíněný Slideshare ve spojení s PowerPointem spadajícím pod MS Office by zjednodušil sdílení tolik oblíbených prezentací na nejrůznější témata. A tak můžeme pokračovat, s podkladem dat LinkedIn se služby jako Kalendář nebo Cloud mohou šplhat na první místa žebříčků uživatelské oblíbenosti s nejvyšší možnou udržitelností. Dané společnosti se logicky doplňují a centrální identita je pak výhodou komplexnosti, kterou může tato akvizice v profesním užívání nabídnout.
Jedním z dalších bodů k řešení je nešťastné cílení a obecně reklamní činnost vedená přes LinkedIn, která se nikdy neposouvala smysluplným směrem. Ziskem dat od mnohanásobně většího koncernu a ucelením profesních profilů se v této oblasti dané spojení může vyplatit i přes to, že zaměření se čistě na marketing by mohlo být kritickým bodem, který na jiných sociálních sítích funguje, v tomto případě ale je a bude nosnou silou projektu hlavně lidský kapitál na což je potřeba myslet.
LinkedIn je ve ztrátě a má mnoho chyb, nízkou míru uživatelské oblíbenosti, špatný design, ani přehlednost není ideální, mnoho pod sebou schraňujících projektů, které nebyly schopny pokrýt díry na trhu, ale ve spojení s Microsoftem má obrovský potenciál to všechno změnit, synchronizovat a nabídnou uživatelům, kteří i nyní Microsoft Office využívají na denní bázi, balík s přidanou hodnotou prolínající se pracovním dnem každého z nás. Zkusme tedy s tou negativní prognózou ještě vyčkat.