Sabina Erbanová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Trnitá cesta kvalitního obsahu

Na začátku byla štěňátka, fotky dětí a motivační citáty. S příchodem Facebooku začali mít lidé pocit, že celý svět chce sdílet nejmenší detaily jejich životů. Mnoho firem mělo tentýž pocit. Konzumenti sociálních sítí ale byli brzy přesyceni a úspěšnost stránek upadala. Tak nějak by začínala pohádka o oboru zvaném Content Marketing, tedy odvětví, které se zaměřuje na obsah naší sebeprezentace a jeho důležitost.

Cesta k dobrému příspěvku na Facebooku není zdaleka tak krátká a rychlá jak se zdá, ba naopak se může stát trnitou pěšinou s mnoha bludnými kořeny.

Vede od dlouhodobého plánu, přes nápad, konkrétní vizi, zpracování až po publikování a následné zklamání z nedocenění.

Časový odhad procesu zpracování se většinou liší v několika hodinách, v nichž se zrcadlí nepočítaně překážek jako je nedostatek materiálu, který by ukojil touhu po naplnění tvůrčího nápadu, špatné světlo nebo akutní inspirační nouze. Po překonání toho všeho, značně ve skluzu, přichází samotná publikace a nejistota z budoucnosti.

S dalším příspěvkem se dostáváme zpět na začátek, kde se čekání na múzu často mění v čekání na Godota a konce v nedohlednu.

Práce na kvalitním obsahu je totiž projektem dlouhodobým, velké firmy na ní staví valnou většinu svých marketingových plánů na mnoho let dopředu s tím, že i přes to je potřeba se aktuálně přizpůsobovat dění kolem a že plán je jedna věc, ale převedení do praxe věc druhá.

Vyvstává tedy otázka proč to dělat, hledání pozitiv a sociálních jistot.

Důvodů je několik a jejich nekorunovaným králem je ten, že když děláte jedinečný obsah, budete Vy sami jedineční. Vaše příspěvky budou ukazovat kdo opravdu jste, co je pro Vaši firmu důležité a jací v ní pracují lidé.

Nekvalitní obsah může ukázat tak maximálně to, že máte grafika, který je za první kapitolou knihy „Jak na Photoshop“ nebo, že kopírujete práci jiných. V nejhorším případě obé. A takoví budou i Vaši fanoušci, potencionální zákazníci. Naopak tím kvalitním ukazujete, že máte přehled, vtip, děláte svou práci poctivě a s chutí. Takovým obsahem si tvoříte kolem sebe komunitu lidí, která jej bude mít ráda, bude sdílet stejný postoj ke světu, dostanete se do jejího podvědomí a ve chvíli, kdy bude potřebovat služby jež nabízíte nepoohlédne se po někom jiném.

Jak tvořit obsah, který za to stojí? Prvotně by neměl chtít prodávat, ale zaujmout a bavit. Měl by mít chytrý nápad, který čtenáře donutí, aby na něj zareagoval, ještě lépe aby chtěl vidět každý další. Šikovně balancovat na pomezí toho, aby analyticky měl dostatečný dosah, zároveň byl jen Váš a nemuseli jste se za něj stydět nás vrací na začátek toho věčného koloběhu na jehož konci ale stojí důležitý poznatek, že to za to vážně stojí.

Ponaučení z textu plynoucí je tedy toto: Generujte kvalitní obsah. I na osobních profilech. Ukážete, že máte Filipa a budete se pak moct smát všem těm fotkám oslavujícím citát Paula Coelha umístěný nad západem slunce a dětem v kostýmech mrkví.