Sabina Erbanová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Příběhy kamarádů, které neznáme aneb o osobní značce

„Hele mě už ten Facebook moc nebere, skryla jsem si v podstatě všechny přátele a teď sleduju jen cizí lidi, už ani moc nevím kdo je kdo, ale jsou vtipný.“ Postupem věku nás ten Facebook všechny tak nějak pomalu ale jistě přestává „brát,“ čím dál méně máme potřebu sdílet to, co se nám děje a v podstatě zjišťujeme, že se nám neděje nic.

Ale vzhledem k tomu, že bez rolování novinek by se nám dny zdály až moc dlouhé, začínáme sledovat ty, které neznáme, ale děje se jim toho tolik. První co si ráno přečteme je historka z tramvaje, která se stala člověku, kterého jsme osobně nikdy neviděli. Historka, za kterou bychom se sami styděli tak, že ani večer doma bychom jí veřejně nevyprávěli, a usínáme s pohledem na fotku z baru, ve kterém nejsme ani my ani nikdo z našich přátel.

Děláme si virtuální kamarády, kteří netuší o naší existenci, kamarády, kteří si vybudovali silnou osobní značku a my podlehli jejímu kouzlu. Postavili ji na něčem v čem jsou dobří a zdaleka to není jen kvalitní produkt, ale zpravidla osobní postoj a změna zaběhlého přístupu. Přidání hodnoty, která je osobní a díky tomu jedinečná, hodnoty, kterou nikdo jiný ve stejné podobě přidat nemůže.

Budovat si osobní značku ve chvíli, kdy tvořím kvalitní a hmatatelný produkt, je přidávání něčeho navíc, něčeho co dokáže produktu dodat na autentičnosti a dodává mu lidskou tvář. Za jeho koupí je díky tomu často mnohem víc než jen ukojení potřeby, vyjádření podpory, třeba… Například rodinný pivovar Bernard je ukázkou toho, jak dostat svůj obličej, evokující postoj a příběh do ledniček v domácnostech napříč celou republikou.

Osobní značka příběh potřebuje. Takový, který přiblíží Váš život těm, kteří Vám mohou fandit i těm, kteří s Vámi nesouhlasí v rámci pořekadla „i špatná reklama je reklama.“ A takový příběh Stanislav Bernard své značce dodal díky jasným postojům vůči dění kolem sebe.

Dostáváme se k tomu, zda jde budovat osobní značku i bez produktu a jestli se pak nejedná o jistou formu prostituce, kdy pomáháme prodeji sebe samých. V posledních letech mnoho z nás pracuje dalo by se říci nehmatatelně, za pomoci internetu, nejrůznějších sítí, mnoha dat a výstupů, které se nedají osahat a do domácností nedodáváme nic na čem by se náš obličej mohl smát na všechny členy, kteří otevřou ledničku nebo šuplík.

Prodáváme své služby, svůj um a vážně tak trochu i sebe. Boj o to, zda je lepší být neutrální, abychom si případně nezavřeli nějaká vrátka vyhrává přístup přející jasnému vymezení postojů, které zajímají. A ano, zavírá se tím mnoho možností, ale otevírají se ty o poznání zajímavější. Nemít názor se nenosí, což se do sociálních sítí přenáší z běžného života, kde se také lépe konverzuje s člověkem, který má jasně dané stanovisko, i když s tím Vaším je třeba v rozporu.

A zase tím vytváříme příběh. O co méně tvoříme hmatatelně, o to více bychom měli na příběhu bazírovat.

Jakub Horák, jedna z hvězd českého Facebooku, všichni víme o jeho oblibě v dívkách 15+, hnutí Nevím, barrandovském ateliéru ve kterém žije i o každém panáku, který vypije. Ale kolik z nás ví čím se skutečně živí? Markétu Lukáškovou otázky ohledně toho, co skutečně dělá rozčilovaly už tolik, že předem na ně souhrnně odpověděla, protože být vtipná a glosovat sama sobě dennodenně život není jedinou její činnost jak se okolí dlouhodobě domnívalo. A Ladislav Zibura není první cestovatel chodící z bodu A pěšky do bodu B.

Jedno mají ale společné, umí dávat svět kolem sebe do příběhů, které nás ve výsledku baví víc, než ty, které zažívají naši skuteční známí a tím si tvoří silnou osobní značku.