Sabina Erbanová
A Picture of $name

Kristina Hotová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

Andrea Kovářová
A Picture of $name

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Veronika Lebedová
A Picture of $name

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Ondřej Samek
A Picture of $name

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Po přečtení spalte! Instagam vs. Snapchat

„Já jsem byl taky pitomec, když jsem byl malej, ale věděli o tom jen naši a mý kamarádi, který byli stejný jako já!“ Přesně tuhle dobu vystihl Snapchat svou podstatou, propojil moderní dobu a posedlost sociálními sítěmi s myšlenkou, že nic není staršího než včerejší den. A inspiroval Instagram, možná víc, než měl v plánu.

Snapchat postavil na výše zmíněné myšlence velmi úspěšnou platformu, v níž sdílíme momenty našich životů, ale jejich trvanlivost je omezená vteřinovou ručičkou. A přesně tato krátká videa následně seskládal do příběhu dne, životnost se prodloužila na čtyřiadvacet hodin, ale stále se drží hesla „po přečtení spalte.“

Pak, zcela bez skrupulí se jal Instagram tuto funkci okopírovat, a to poměrně zdařile. Nově tedy krom krátkých videí a hlavně fotek na instagramu vídáme horní lištu, v níž sledujeme dny lidí nám známých i neznámých, ale pravděpodobně zajímavých. Spuštění tohoto projektu bylo doprovázeno vlnou nevole ze strany snapchatových fanoušků, kteří argumentovali tím, že to je jasná kopírka a ještě bez filtrů, kterými třeba právě Snapchat disponuje, ale nyní už většinu z nich můžeme vídat vkrádat se i na Instagram stories, protože uniknout se v podstatě nedá.

Proč Instagram s kopií ve své podstatě uspěl?

Začala bych počtem fanoušků, o Snapchatu jako rovnocenném partnerovi na poli sociálních sítí se nemluví dlouho, díky čemuž je jeho uživatelská základna nižší a každý jeden fanoušek se tak získává o poznání složitěji. Další bariérou se stává skrovná intuitivnost ovládání aplikace, jejíž logo vyjadřuje podstatu toho, že obsah z ní není trvalý. Publikum je tímto faktem ovlivněno a jeho věkový průměr se pohybuje o poznání níže než u konkurentů. Což může být dle cílení výhodou i opakem. Uživatelsky je Instagram o mnoho přístupnější svou jednoduchostí, i v případě Stories se toho držel, jejich nabídka Vás provází každým otevřením aplikace a zvídavému prstu se šikovně nabízí.

Firemní využití těchto dvou soupeřů má též jasná pravidla a nejzásadnější požadavek týkající se finanční stránky, ta přímo souvisí s počtem uživatel, akvizice nových se výrazně prodraží, ale při správě instagramového účtu na němž už pár stovek či tisíc sledujících firma má se dá pracovat s příběhy jako s oživením a přiblížením se Snapchatovému boomu s mnohem nižším vstupním budgetem! Úskalím řešící mnoho firem se stává rozmělněnost firemní identity mezi velké množství sociálních sítí. Být na každé jedné totiž nemusí nutně přinášet kýžené ovoce, ale špatné uchopení komplet celé komunikace skrze tento druh médií. I s tím Insta stories pracují, protože počítají s modelovou situací, že uživatel si promyslí, jestli mu stojí za to, přecházet na další sociální síť ve chvíli, kdy mu ta stávající přibližuje její výhody.

Instagram stories jsou rozhodně na začátku své cesty, ale mám dojem, že i ten začátek je více než slibný a jestli byla na začátku vlastní invence, více než inspirace jiným projektem, či něco jiného, na to se historie ptát nebude.

P.S. Po Snapchatu a Instagramu nám pomalu příběhy lajnuje čím dál více značek, nově například Ikea. Budoucnost tedy v příběhu pravděpodobně najdeme!