Content na koni aneb Konference content marketing 2016
Díky tomu vznikla Asociace content marketingu, na kterou navázala událost Konference content marketing 2016. My rozhodně chceme dělat obsah dobře, proto jsme na události nemohli chybět. Byla jsem tedy vyslána, bez svačiny, nýbrž s dobrými radami, a ve středu vyrazila vstříc novým dobrodružstvím.
Konference se konala ve funkcionalistické budově známé jako Orco, v Holešovicích. Tady začalo první dobrodružství zvané “Zaparkuj a nenech si odtáhnout auto“. Jelikož parkování je bolístka celého území hlavního města, nebylo tomu zde jinak. Krom všech obsazených míst jsem našla jen jedno jediné, poměrně skromné, s automatem upozorňujícím na maximální dobu stání dvou hodin. Už zde, v době, kdy konference ještě ani nezačala, jsem se rozhodla vyzkoušet kouzlo contentu v přímém kontaktu.
Výběr prostoru pro konferenci byl poměrně odvážným krokem, který se však vyplatil. Tzv. Forbidden Spot, patřící iniciativě Life is Porno, která prostor využívá jako streetovou galerii, kavárnu i místo pro konání širokého spektra událostí, se od míst, na nichž klasicky podobné události probíhají, vymyká svou barevností a duchem ulice.
Po úvodním slovu pořadatelů proběhlo v průběhu sedmi hodin deset přednášek týkajících se vzrůstající potřeby kvalitního obsahu ve všech sférách fungování marketingu. Témata se pohybovala od toho, jak s contentem pracují v řetězci Ambiente, přes získání nových čtenářů, až po téma tisku v nynější době, jeho možnostech a změně pravidel za poslední léta.
Za mě nejobjevnější a nejzábavnější byla lehce podceňovaná přednáška o botech v aplikaci Messenger Pavla Fuchse. Ten v pětačtyřiceti minutách nechal všechny nahlédnout do budoucnosti používání Facebooku a hlavně jemu přidruženému Messengeru, v němž budeme nakupovat od obědů po letenky nebo si ve chvílích osamělosti povídat s imaginárními kamarády, kteří jsou naprogamovaní k tomu, aby nás z nešťastné chvilky vyvedli. Sám si naprogramoval malou ukázku, sktze kterou do této problematiky celý sál vtáhl.
Konektor Social pak předvedl rozsáhlou studii na téma Milleniálů, kterou v minulém roce zpracovával. Díky ní je nyní snažší dostat se na kobylku nejsilněji zastoupené skupině fungující na sociálních sítích, tedy potenciálním klientům.
Co konkrétně si z konference odnáším?
- Poznej svého uživatele/čtenáře
- Sharing is learning
- Print není mrtvý
- Všechno na světě je reklama
- Plánovat jo, ale nepřeplánovat
- Pořád se divit, posouvá to
- Vyprávíme příběhy, nám prodávají detaily
- Video! Video! Video!!!
- Budoucnost je dobrá. A plná možností.
Hlavním poselstvím se pro mě stává to, že už se o našem oboru mluví, že už vře. Že už je vážně dost lidí, kteří vědí, že content nebyl oběd, o kterém se s kolegy bavíme, že kýžené ovoce pomalu ale jistě přichází. A taky, že vzdělávání je fajn. Že konkurence je od toho, aby se od ní člověk inspiroval.
P.S. Forbidden Spot dělá i jídlo a dělá ho hodně neotřele a hodně dobře. Já jen, aby se to vědělo!
Konfrence se zúčastnila a tento článek napsala Sabina Erbanová, kreativní tahoun týmu C&B Content. Svěřte nám svůj obsah i vy a poznejte sílu kvalitního contentu. Kontaktujte nás na 770105462 nebo e-mailem: jana.setele@c–b.cz.