Sabina Erbanová
A Picture of $name

Kristina Hotová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Case study: MARKEETA, zrzka s velkým EET

Necelé 3 měsíce před startem druhé vlny EET nás oslovil nový klient — společnost Big Media, majitel poskytovatele pokladních systémů Smart Software. Jejich aktuálně nejžhavější produkty, pokladny Markeeta, potřebovaly být vidět nejen na billboardech, ale i online a v médiích. Čas nás tlačil, ale bylo ho dost na to, aby se to podařilo. Spolupráci jsme odstartovali mediální analýzou pod taktovkou Davida Kursy, ředitele společnosti HI–LIGHTS.

Mediální analýza diskuse kolem EET očima analytika Davida Kursy

Elektronická evidence tržeb je téma, o kterém si nějaký článek přečetl snad každý. Už od ohlášení samotného záměru byla EET předmětem široké diskuse z mnoha úhlů pohledu. De facto každý, kdo o EET něco věděl, na ní měl nějaký názor, měl k tématu co říci. Nicméně pokud chcete nějaký produkt propagovat a dostat jej tak co možná nejblíže vrcholu poptávky, musíte do detailů znát specifika celé debaty kolem něj.

A tak se stalo, že na jednom z prvních interních brainstormingů padla věta: „Potřebujeme detailně zmapovat, o čem všem se v souvislosti s EET píše. Média, sociální sítě, témata, zdroje, všechno. Díky.“ Nemusí to tak hned znít, ale analytik sedící naproti ihned pochopil, že jde o finální zadání. Zaznělo před Vánoci, koncem roku byla analýza na stole. A výrazně pomohla k úspěchu.

Co chceme vědět

Kdo kdy zpracovával nějakou obsáhlou analýzu, ví, že základem je správně zvolená metodika a definice klíčových otázek, které nás zajímají. Z výše zmíněné věty a ze znalosti potřeb klienta tak byla sestavena následující sada hlavních témat:

– Kdy se o EET nejčastěji psalo a proč?

– Jaká hlavní témata byla rozebírána?

– Co bylo konkrétně probíráno?

– Jak moc a v jakých souvislostech byli prezentováni poskytovatelé řešení EET?

– Jaká média psala o EET nejčastěji, jakým způsobem a na co se zaměřovala?

– Kde se častěji rozebírala řešení a kde dostávali prostor poskytovatelé?

– Kdo EET nejčastěji komentoval?

– Jaká jsou centra diskuse na sociálních sítích a jak se zde prezentují poskytovatelé?

Zodpovězení každé z těchto otázek bylo (a ostatně při tvorbě každé komunikační strategie by mělo být) nutností. A i když mnozí z těch, kteří se EET nějakým způsobem zabývají, by si mohli myslet, že dokážou na výše zmíněné odpovědět ihned od stolu, pouze podložená a správně interpretovaná data Vás mohou dovést do cíle. A co že jsou to zdrojová data a informace? Tisícovky mediálních výstupů (konkrétněji přes 13 000 článků či rozhlasových a televizních reportáží), ještě více mediálních sdělení (komentářů, citací, vyjádření), desítky facebookovských skupin a profilů atd.

Na co jsme přišli

Není třeba na tomto místě rozepisovat všechna zjištění a závěry, spíše se budeme soustředit na ta klíčová, která byla pro prezentaci klienta důležitá. Ono vypsat to nejpodstatnější by se nakonec rovnalo téměř tomu, jako bychom analýzu sdíleli celou. Závěry z tisíce stránek článků a přepisů totiž byly zhuštěny do přibližně 30 stran. Na nichž jsme mj. rozebrali, že

takřka polovina všech článků byla zaměřena primárně na politickou rovinu EET. Druhým nejreflektovanějším tématem byly praktické informace o spouštění EET. S výrazným odstupem pak média referovala o jednotlivých poskytovatelích řešení. Nejnižší zájem byl o technologické řešení na straně Finanční správy.

z relevantních serverů bylo nejaktivnější echo24.cz, které o EET a zejména o jeho politické rovině pojednávalo silně negativně. Na druhém místě skončil denik.cz, na třetím pak server iDNES.cz. Kritika se dále koncentrovala na serverech iHNed.cz a zejména podnikatel.cz, který se k tématu vyjadřoval i z odbornějšího technologického hlediska.

– z obdobných statistik u tisku vyplynul vyšší zájem v denících Právo, MF DNES a Hospodářských novinách. Každý z nich se výrazněji lišil vyzněním zpráv vůči EET a samozřejmě i tematickým zaměřením. Zajímavostí (byť pro orientované v tématu předpokládatelnou) a zároveň příležitostí (byť pro realizátora možná hůře uchopitelnou) může být, že takový deník Blesk se evidencí tržeb zabýval pouze v několika desítkách výstupů, čtyřikrát méně často než některý z výše zmiňovaných.

– mezi nejaktivnější novináře, kteří se zabývali relevantními tématy, patřili Daniel Morávek (podnikatel.cz), Jitka Vlková z redakce Práva a Martin Ťopek z Hospodářských novin.
Od obecnějších informací a statistik ohledně EET v médiích jsme se postupně dostávali k těm konkrétnějším. A tedy k takovým zjištěním, která byla pro klienta nejpodstatnější. Jako např. k prezentaci jednotlivých poskytovatelů řešení. Nešlo jít samozřejmě pouze cestou čísel, jak by mohlo někoho napadnout. Bylo nutné dát k dispozici informace o tom, v jakých souvislostech jsou poskytovatelé prezentováni – jde jen o zmínky firmy či citaci představitele? V jakém kontextu je firma zmiňována? Jaká je mediální profilace a síla firem? To samé pak platilo i pro sociální sítě.

 

EET