Instagram Stories? Must-have marketing!
Jak je důležitý Instagram pro značky v dnešní době? Proč by firmy neměly opomínat využití Instagramu i v jejich marketingové komunikaci? A jak na to?
Důležitost této sociální sítě spočívá zejména v tom, že se její obliba rozrůstá – i v Česku – rychlostí blesku. Navíc přidává nové a nové funkce a hlavně slouží jako inspirace pro milióny uživatelů. Chcete-li, aby váš firemní Instagram zaujal vaše fanoušky a potenciální zákazníky, je důležité sdílet zajímavý obsah, nebát se autentických Instagram Stories a sledovat co děje na vašem místě působení nebo kdo a jak používá vaše hashtagy. Příběhy také zvyšují atraktivitu obsahu a podněcují zájem ze strany uživatelů.
Statistiky uvádí, že okolo 80 % uživatelů sleduje na Instagramu firemní profily a přináší prokazatelné výsledky z celého světa, ať už se jedná o velké značky či drobné podnikatele.
Uložte si inspiraci na později
Jednou z nejlepších nových funkcí je možnost archivace příspěvků. Dříve uživatelé viděli zajímavý příspěvek, ale uložit si ho bylo možné pouze jako printscreen. Nyní Instagram nabízí možnost si uložit všechny vaše příspěvky do soukromé složky a kdykoliv se k nim vrátit.
Zapojte se
Instagram není jen o zveřejnění krásného obsahu v online světě, ale také o udržování kontaktu s vaší komunitou. Právě komunikace s uživateli je to nejlepší, co pro svoji značku můžete udělat. Interakce s vašimi followery je neskutečně důležitá!
Hashtagy a geolokace
Stories firmám dávají možnost vdechnout příběhům život ještě jedinečnějším způsobem než pouze vkládáním fotografií. Proč bychom je neměli opomínat? Každý den je sleduje kolem 250 miliónů uživatelů, a to už je moc hezké číslo. Jak ale docílit toho, aby vaše Stories viděli i ostatní uživatelé, kteří vás ještě nesledují? Důležité je v nich používat hashtagy a geolokace. Nárust sledovanosti vašich krátkých příběhů bude mnohem vyšší..
Reklama v omezeném množství
Jako každá úspěšná věc, i Instagram nezůstává pozadu v monetizaci svých služeb. Již na začátku roku 2017 doplnil Stories o reklamy. Do chronologicky po sobě jdoucích příběhů vložil sponzorované odkazy, které jsou na první pohled pro uživatele nerozpoznatelné. Navíc, množství reklam je drženo velmi zkrátka, a proto není nijak obtěžující.
Co z toho všeho vyplývá? Celkově je nutné se dívat na Instagram jako na více než jen skvělou aplikaci pro sdílení fotografií a videí. Začněte se soustředit na Instagram jako most mezi svojí značkou a komunitou, která rychle roste a nejvíce využívá svůj smartphone. Když víte, nebo máte někoho – jako jsme třeba my –, kdo ví, jak na to, pak váš úspěch, image i brand awareness jsou prakticky předem zaručeny.
Článek napsala Kristina Hotová, Content Manager v C&B Content. V jejím portfoliu je hned několik instagramových profilů a málokdo se v této aplikaci vyzná tak, jak právě ona. Ať už potřebujete vymyslet strategii, poradit s nastavením, vyprodukovat obsah nebo proškolit, Kristina je člověk, kterého hledáte.