A hlavně! Nepodceňujte PÍSMO — díl 3.
Klient: „Chtělo by to nějaké veselé písmo. Víte, má to být pro hračkářství, takže primárně pro děti a rodiče. Něco veselého, hravého, lehce zapamatovatelného…. něco jako …“
- Comic Sans?
I u výběru vhodného fontu platí, že méně je více.
Obecně je disciplína s fonty hodně podceňována, ale pravdou je, že pokud už na startu celé identity věnujete výběru písma více času, nebudete litovat. Pokud si totiž dáte tu práci a vyberete font se správnými vlastnostmi a řezy, máte z poloviny vyhráno. Hlavní je vždy dostatečná čitelnost, což je častým kamenem úrazu. Značka pro květinářství nemusí nutně znamenat text propletený tulipány. Každé písmo má své charakteristické vlastnosti, které nám už při jeho čtení nenásilně napovídají, o jakou tematiku se přibližně jedná, aniž bychom si to sami uvědomovali.
Na příkladu níže jde snadno rozpoznat, která značka se zabývá sportovní tematikou a která kosmetikou a to i bez dalšího popisku, který by nás navedl.
Cena odpovídá kvalitě — mnoho lidí má pocit, že výběr písma pro identitu není vlastně vůbec podstatný. Písmo je vnímáno jako podřadná věc, která nám prostě jen umožní přečíst si nějaké sdělení. Tečka. Správný grafik ale tuší, že výběr fontu jde od samého počátku budování identity ruku v ruce s tvorbou loga. Mezi písmem a logem musí fungovat určité propojení, tvořící ten celek, který je na samém konci tak přirozeně a příjemně vnímán. Rozhodně se proto vyplatí neomezovat se pouze na systémové fonty ve vašem počítači. Věřte, že pokud vynaložíte usílí pro hledání specifického fontu, určitě se vám to vrátí. Pro začátek minimálně dobrým pocitem, že se lišíte od všeho toho grafického odpadu kolem nás.
Další článek ze sekce “Zbytečnost jménem Brandmanuál očima grafičky” pro vás napsala grafička Míša Koselová, autorka brandmanuálů pro naše klienty. Pokud byste chtěli vědět více o tom, jak můžeme pomoci vizuální identitě vaší značky, kontaktujte nás na office@c-b.cz. I váš brand může být krásnější.