Peter Duchoň
A Picture of $name

Sabina Erbanová
A Picture of $name

Kristina Hotová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

Andrea Kovářová
A Picture of $name

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Veronika Lebedová
A Picture of $name

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Ondřej Samek
A Picture of $name

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Zuzana Závodná
A Picture of $name

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Reportážna fotografia v 20. storočí

V minulom storočí bolo zhotoviť fotografiu celkom náročné. Väčšinou to bolo o dlhých a zdĺhavých expozíciách, obraz sa dokonca zaznamenával aj na drevo. Vyvolanie takéhoto formátu trvalo viac než 48 hodín. Až potom sa uvidelo či sa fotka podarila. A potom nasledoval kinofilm.

Henri-Cartier-Bresson

Ale späť k téme. Reportážna fotografia. Bol tu jeden pán menom Henry Cartier-Bresson, ktorý sa narodil do celkom bohatej rodiny ale chcel sa vymaniť z pod buržoázie a tak narukoval v 30 rokoch minulého storočia do vojny (bolo to vtedy samozrejme povinné).  Potom ako to splnil odišiel na lov do Afriky kde sa zoznámil s fotením. Bolo to pre neho jedno z tých ťažších období, pretože ochorel a hrozila mu smrť. Neskôr si zaobstaral fotoaparát legendárnej značky Leica s 50mm objektívom a dostal sa do úzkeho okruhu vtedajších surrealistov, o čom svedčia aj portrétne fotografie Salvádora Dalí-ho. A tu začína aj éra zalepovania spodku fotoaparátu čiernou páskou, kedy sa fotograf mal stať „nenápadným“ a tak fotil život na ulici. Prvé žurnalistické fotografie prišli v roku 1937 na ktorých bola odfotená korunovácia anglického kráľa. Neskôr bol v zajatí nemeckými vojskami, kde si ukryl a zakopal svoj fotoaparát.

Po vyslobodení prichádza s myšlienkou založiť fotografickú agentúru, známu ako Magnum agency. V zoskupení tejto agentúry boli najlepší fotografi na reportážnu fotografiu, hlavne tú vojnovú,  a samozrejme boli v dianí vojny čiže strach že niekoho odstrelia šiel bokom.

Málo kto vie, že v Magnum Agency pôsobil aj český fotograf Josef Koudelka, ktorý má na starosti známe reportážne fotografie z okupácie Československej republiky z roku 1968.

Asi medzi najznámejšie patrí fotografia hodiniek z Václavského námestia pred tým, ako sa tam ukázalo vojsko, tanky.

time-100-influential-photos-josef-koudelka-invasion-prague-60

V roku 1968 ešte ostaneme a taktiež by som chcel dať do pozornosti meno Ladislav Bielik, čo bol slovenský fotograf a zachytil legendárnu fotografiu z Václavského námestia kde stojí mladý muž pred hlavňou tanku.

7cb8a9yeQgiyqLw92kH5ow.1280-Zachytenie-tohto-momentu-je-jednou-z-najpozoruhodnej-ch-fotiek-20-storo-ia

Ďalej by som chcel priblížiť skupinu reportážnych fotografov, známych pod menom „Bang Bang Club“, ktorí sa zaslúžili o zdokumentovanie občianskej vojny v Afrike v rokoch 1990 – 1994. Za tieto fotografie boli ocenení najväčšou cenou čo sa týka reportáže a to Pullitzerovou cenou. Boli to mladí chalani, ktorí sa nebáli byť v centru diania. Behali pomedzi ľudí, ktorí mali mačety v rukách a každým dňom bojovali o život. Do pozornosti dávam jedného z nich, menom Kevin Carter.

kevin-carter-in-action

Je to fotograf ktorý ma dosť ovplyvnil svojim životom. Odporúčam pozrieť film Bang Bang Club, kde je pekne vyobrazený celý priebeh vojny a hlavne týchto pánov fotografov. Kto šiel s nimi, musel mať veľkú guráž. A nakoniec prikladám poslednú fotku od Kevina, ktorá patrí medzi jedny z najznámejších reportážnych fotografií, za ktorú dostal Pullitzerovu cenu a v citácii posledné slová ktoré napísal na papier vo svojom aute pred samovraždou. A ak sa pýtate kto je Ken, v citácii od Kevina, tak to bol práve on, ktorý ho zobral pod Bang Bang Club v bare v Afrike na základe surových fotografií z temnej komory, ktoré neboli aj tak dosť ostré. Zomrel na následky odstrelenia. Taktiež mu pomáhal so zákonmi a závislosti na drogách.  Dá sa povedať že to bol jeho „otec“ v staršom veku.

time-100-influential-photos-kevin-carter-starving-child-vulture-87

“I am depressed … without phone … money for rent … money for child support … money for debts … money!!! … I am haunted by the vivid memories of killings and corpses and anger and pain … of starving or wounded children, of trigger-happy madmen, often police, of killer executioners…I have gone to join Ken if I am that lucky.”

Autor tohoto článku je Peter Duchoň, grafik a dvorní fotograf týmu C&B Content. Poradí si i s pořádně náročnými vizuály — takže pokud potřebujete/chcete vytvořit něco jedinečného, určitě se na nás obraťte: office@c-b.cz.