Zničí vám Facebook vaši komunikaci?
Facebook tak rozdělil příspěvky do dvou záložek: jedna pro přátele a ta druhá pouze pro stránky. Pokud se chcete podívat na fotky kolegů z vánočního večírku, musíte zůstat v klasickém News feedu, ale pokud chcete vaši denní dávku vtipných obrázků a zajímavých faktů, které většinou pochází od stránek, budete se muset manuálně přepnout do nového Průzkumníku. Do News feedu se totiž stránka dostane jen skrze sponzorované příspěvky. Pokud se rozhodnete funkci Průzkumníku vypnout, zablokujete si přístup k obsahu od stránek, které se vám líbí. Samotné rozdělení totiž nemůžete ovlivnit.
RADY PRO STRÁNKY: Průzkumník bude mít za následek výrazný pokles v dosahu vašich příspěvků. Jak ovlivní marketingové rozpočty firem? Bude obsah stránek atraktivnější?
- Nejvýrazněji se změny na Facebooku dotknou stránek, kde nefungují emoce, komentáře a sdílení. Ty budou muset do placené reklamy investovat výrazně více, aby se jejich příspěvky dostaly do “Novinek”.
- Stránky můžou motivovat svoje fanoušky k pravidelné návštěvě profilu. Je to jediná možnost, jak vidět příspěvky stránky chronologicky. Můžou využít kampaně na “Page likes”, motivovat formou soutěže (např. Lajkujte naše příspěvky každý den po dobu 14 dnů a vyhrajte…”).
- V “Průzkumníku” se zobrazují i příspěvky od stránek, které nesledujete, ale Facebook vyhodnotil, že by pro vás mohli být zajímavé. Je to příležitost pro vaši stránku být objeven i novými sledovateli.
- Mnohem větší důraz se bude klást na kvalitu a atraktivitu obsahu. Pokud se vaše příspěvky budou lidem líbit, zaplatíte méně za reklamu a Facebook vás bude zobrazovat i novým, relevantním lidem.
- Na stránce, která jsou pro vás důležitá, si můžete nastavit, aby se vám zobrazila jako první.
- Nové příspěvky od stránek můžete sledovat i v záložce “Novinky od stránek” (Pages feed).
- Pokud narazíte na zajímavost, sdílejte ji na svém profilu. Dostane se tak do “Novinek” vašich přátel.