Efektivní využití hashtagů na Instagramu
Využití nové funkce sledování hashtagů sice vyžaduje práci navíc, ale můžete si tak vytipovat cílové publikum, které chcete svými příspěvky oslovit. Podívejte se na vybrané jednotlivce, sestavte si relevantní seznam tagů, které sledují a pracujte tak s tímto publikem. V ideálním případě najdete společné tagy, které cílovou skupinu spojují a můžete tak maximalizovat svůj dosah.
Vzhledem k tomu, že tato funkce je velmi nová, ne každý uživatel sleduje nějaký hashtag. Je samozřejmě otázka času, kdy se i tato funkce stane oblíbenou a vyhledávanou mezi uživateli. Povzbuďte tedy své publikum, aby sledovalo váš vybraný hashtag nebo sdílelo své příspěvky právě s ním.
Potřebujete o používání hashtagů vědět více? Zde je pár zásad a informací, které byste v roce 2018 rozhodně měli vědět.
Na Instagramu uživatelé používají hashtagy dvěma druhy způsobů:
- Přímo v textu příspěvku
- V prvním komentáři pod příspěvkem
Jaké jsou výhody a nevýhody uvedených možností? Bohužel zatím neexistuje žádná definitivní odpověď. Někteří tvrdí, že přidáním hashtagů v prvním komentáři způsobíte nepatrné zpoždění příspěvku, který se objevuje ve vyhledávání hashtagů, což by mohlo také snížit dosah, ale potvrzené to není.
Počet hashtagů u příspěvku
Z průzkumů vyplývá, že optimální počet pro maximalizaci dosahu je u každého příspěvku 10 – 11 tagů. Maximální počet u příspěvku je 30 hashtagů.
Nejpoužívanější hashtagy roku 2017
Podle portálu shortstack.com se mezi nejpoužívanější hashtagy řadí slova #love, #instagood, #photooftheday, #tbt a #beautiful. Hashtag #love uživatelé dokonce použili už u více než 1,2 miliardy příspěvků.
Rada na konec
Zkoumejte hashtagy, které sleduje vaše cílové publikum a zkoušejte je poté použít v rámci vlastních příspěvků. Nezapomeňte integrovat všechny nové možnosti používání této nejrychleji rostoucí sítě i do širší marketingové strategie.
Zdroj: Social Media Today