Sociální sítě & předpovědi do roku 2018
Co nás čeká v roce 2018? Nepotřebujeme křišťálovou kouli na to, abychom podle současného vývoje uměli předpovědět, kam digitální svět spěje. O těchto pěti tématech v roce 2018 zaručeně uslyšíte!
1. Růst “stories” a jejich důležitosti v přinášení novinek
Instagram loni zaznamenal překročení hranice 300 milionů uživatelů stories a odstavil tak Snapchat jasně na druhou kolej. Předpokládá se, že toto číslo se ještě zdvojnásobí. Kampaně ve stories tak uvidíme stále častěji až do té míry, že budou vyprávět svůj vlastní příběh. Stories nás budou jako první informovat o novinkách, a to přímo od zdroje: celebrity, značky, sportovní kluby nebo politické strany. Bulvár bude mít co dělat, aby držel krok. A vítězným formátem? Krátká, výstižná a emotivní videa!
Organický zásah ztrácíme každým rokem, to není žádná novinka. Ale s plánovaným globálním zavedením Průzkumníku na Facebooku o něj přijdeme úplně. Teda aspoň v klasickém news feedu. A proto bude více než kdykoliv jindy platit, že obsah je král a relevance královna. Pokud nedokážete svoje publikum bavit nebo nejste zdrojem relevantních informací, raději investujte svůj mediální rozpočet jinam. Naštěstí Facebook disponuje také jedním z nejpřesnějších cílení, takže slibuje vysokou návratnost investice v podobě požadované akce diváka. Chcete cílit na holky 18-25 z hlavního města, které zajímá pole dance a mají rády psy? Žádný problém. Ale zaplaťte.
V roce 2018 ještě zřejmě neuvidíme úplnou demokratizaci virtuální reality, ale naše reálné vidění světa se bude stále víc zkreslovat skrze různé filtry, přidané elementy a automatické odpovědi chatbotů. Snapchat už loni přišel s World Lens, což využil ve své kampani Blade Runner nebo Bud Light. Můžeme si být jisti, že Facebook ani Instagram nezůstanou dlouho pozadu a přijdou se svou, možná ještě malinko vylepšenou verzí. Lze očekávat, že VR se stane mainstreamem i v nákupu produktů, nemovitostí či výběru dovolené.
Ještě více? Ano! Společnost Cisco přepokládá, že v roce 2018 až 82 % přenosů dat mezi uživateli bude tvořit video. Bude vládnout našim news feedům a Facebook to ještě podpořil vytvořením kolekce zvuků, které můžete libovolně používat. Viralita videí, tedy kolik lidí je vidělo, bude ztrácet na důležitosti. Naopak nás bude mnohem více zajímat, KDO to video viděl a CO UDĚLAL po jeho zhlédnutí. Live video bude ještě populárnější a můžeme očekávat přidání nových populárních funkcí jako ankety nebo hlasování.
Uživatelé už nechtějí koukat na fotobanku nebo neznámou modelku, mnohem raději uvidí svého oblíbeného youtubera a vyslechnou si jeho necenzurovaný názor na produkt. Investice do nich budou nepochybně růst, protože jsou jedním z nejlepších nástrojů na reálné zvýšení prodejů. Můžeme čekat také, že si značky začnou “vychovávat” vlastní influencery, aby tak ulehčili a zlidštili komunikaci se svými zákazníky. Uživatelé se už naučili rozeznat příliš okaté fotky celebrit držící pořád ten stejný nápoj v ruce. Naopak menší influenceři s vlastním názorem a diskutujícím publikem budou nedostatkovým zbožím roku 2018.Využívejte naplno možnosti, které vám sociální sítě letos nabízí. Dělejte stories, bavte publikum, efektivně zacilte reklamu, využívejte technologické novinky, točte videa, živě streamujte a bavte se s influencery. A pokud si s něčím nevíte rady, my v C&B Content vám s tím rádi pomůžeme.
Zdroje: