Peter Duchoň
A Picture of $name

Sabina Erbanová
A Picture of $name

Kristina Hotová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

Andrea Kovářová
A Picture of $name

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Veronika Lebedová
A Picture of $name

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Ondřej Samek
A Picture of $name

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Zuzana Závodná
A Picture of $name

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Jak ovlivní nové algoritmy sdílení externího obsahu?

Facebook a další sociální sítě jsou nedílnou součástí komunikace značek více než 10 let. Ze začátku představovaly způsob, jak se zdarma zviditelnit a dát o sobě vědět. Velké množství malých značek se spoléhá na sociální sítě jako zdroj návštěvníků jejich webových stránek.

Dnes však už sociální sítě používají sofistikované algoritmy, které nastavují nová pravidla hry. Je potřeba od základů změnit náš přístup? Jaký je ideální poměr sdílení externího a interního obsahu?

Loňský rok vyvrcholil skandál “fake news” a falešných profilů a sociální sítě byly obviňovány ze spolupachatelství. Množstvím informací na sociálních sítích jsme byli totálně přesycení. Zároveň s růstem sdílených linků klesal čas strávený na síti, protože linky odváděli pozornost jinam. Úbytek uživatelů znamená také úbytek příjmů z reklamy, což se Facebooku a dalším nezamlouvalo. Změnily svůj algoritmus tak, aby příspěvky s externími linky zobrazovaly méně a měly tak nižší zásah. Jak tedy teď mají malé a střední firmy přilákat návštěvníky na svoje stránky?

Je potřeba najít zdravý mix obsahu přímo na síti a externího odsahu z webu, který sdílíte. Zveřejňujte nadále odkazy na blog, YouTube videa nebo e-knihy. Příchod potenciálních zákazníků na váš web bude totiž i nadále větší prioritou než vyšší zásah na sociální síti. Zamyslete se však nad vhodným využitím vestavěných prvků jako například Facebook Notes či LinkedIn Publisher, které vám umožní psát články jako na blogu přímo v platformě. Více než kdykoliv předtím dbejte na kvalitu, přidanou hodnotu a poutavost vašeho obsahu.

Co si z toho vzít? Sociální sítě budou vždy více zobrazovat příspěvky, který zabaví uživatele přímo na nich a udrží je na stránce co nejdéle. Avšak kvalitní externí obsah s velkou interakcí uživatel bude mít i nadále velký dosah. Nejdůležitějším bodem pro malé značky proto bude vytvářet takový mix obsahu, který přinese užitečné informace cílové skupině. Pokud to zvládnou a budou sledovat nejnovější updaty, nemusí se dramatického úbytku uživatel obávat. Nakonec připomeňme slova Honzy Řežába: “Sociální sítě jsou placenou platformou”. Takže — budete-li vytvářet hodnotný content, správně mixovat a investujete víc peněz do reklamy, možná se vám naopak povede ještě lépe.


Tento článek napsala Content Managerka Zuzana Závodná. Zuzka se specializuje na sociální sítě, její doménou jsou kreativní kampaně na Facebooku a Instagramu. Pokud i vy hledáte tým, který pozvedne váš brand, jsme tu pro vás na e-mailu: office@c-b.cz.