Peter Duchoň
A Picture of $name

Sabina Erbanová
A Picture of $name

Kristina Hotová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

Andrea Kovářová
A Picture of $name

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Veronika Lebedová
A Picture of $name

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Ondřej Samek
A Picture of $name

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Zuzana Závodná
A Picture of $name

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Nákup fanoušků na Instagramu — zkusili jsme za vás!

Rozhodli jsme se udělat malý experiment a zjistit, jak skutečně probíhá nákup sledujících na Instagramu.

O tomto tématu si lze přečíst několik zahraničních článků a internet nabízí nepřeberné množství služeb v angličtině. Všechny slibují vesměs to samé: reálné profily, rychlý nárůst fanoušků, nejvyšší kvalitu, garanci doplnění při poklesu. Ceny se pohybují od 5$ do 15$ za 1000 sledujících. Některé stránky ještě pořád nabízí možnost sledování boty, tedy umělými prázdnými účty, které slouží jen těmto firmám. Instagram ale umělé profily často hromadně maže, a proto tato služba pomalu mizí.

Co jsme testovali?
My jsme vyzkoušeli českou službu Instagain. Jejich nejlevnější nabídka je za 500 Kč a slibuje nárůst sledujících o 150 – 1000 za 7 dní. V přepočtu je to asi 22$, což je ve srovnání se zahraniční konkurencí až několikanásobně vyšší cena.

Jak jsme začali?
14. 6. jsme založili 2 profily a nechali je dva týdny čekat. Instagram totiž podezírá nové účty, které vykazují velkou míru aktivity a blokuje je.
1. Jak na Instagram? 
Na účet jsme nahráli 9 příspěvků. Službu Instagain jsme spustili 28. 6. a nechali běžet 7 dní, tedy do 5. 7. Během těchto 7 dnů jsme nemohli na profilu lajkovat žádné fotky, sledovat nové profily ani rušit sledování nových lidí. Účet jsme mohli nadále využívat ve smyslu nahrávání příspěvků nebo stories. Začali jsme s 12 sledujícími.

2. Vylepši svůj Instagram
Tento účet sloužil jako kontrolní, nahráli jsme sem 9 stejných příspěvků v mírně odlišném designu. Použili jsme klasický community management, jako bychom to udělali u kteréhokoliv z námi spravovaných účtů. Začali jsme s 13 sledujícími a využívali 3 způsoby, jak jsme získávali nové sledující:
– použití relevantních hashtagů
– sledování podobných účtů
– sledování followers podobných účtů a lajkování jejich fotek
Nikomu jsme přímo nepsali ani nekomentovali fotky.

 

U obou profilů jsme si stanovili sledovat tyto metriky:
– počet sledujících
– celkový počet likes u fotek
– celkový počet komentářů u fotek

Jak to probíhalo?
U placeného účtu Jak na Instagram? jsme nejdříve museli zadat všechny parametry a uhradit objednávku. Stanovili jsme relevantní hashtagy a podobné účty, podle kterých jsme chtěli sledující získat. Služba nabízí i možnost zacílit konkrétní lokaci nebo pohlaví. Emailem jsme pak obdrželi instrukce, jak dále postupovat. Technik služby nás kontaktoval přímo do Directu, kde jsme mu nasdíleli naše heslo. Komunikace probíhala bez jakýchkoliv komplikací, v českém jazyce, odpovědi chodily během několika minut (komunikovali jsme v běžné pracovní době). Celou dobu jsme měli k dispozici i telefonní číslo v případě náhlých problémů. Placený profil získával sledující pouze automatizovaným sledováním nových profilů, u kterého je velká šance, že bude sledování opětované. V průběhu propagace pak systém sledování ruší, takže na konci jsme mezi sledovanými účty měli skutečně jen ty, co na začátku.

Na kontrolním profilu Vylepši svůj Instagram jsme každý den sledovali nové profily a lajkovali jejich fotky. Ke všem fotkám jsme přidali relevantní hashtagy. Žádné nové příspěvky ani stories jsme během testovacího období nenahrávali.

Jaké jsou výsledky?
Na konci jsme oba účty vyhodnotili na základě předem stanovených kritérií:
– počet sledujících
– celkový počet likes u fotek
– celkový počet komentářů u fotek

Jak_na_insta

Placený účet Jak na Instagram? získal celkově 160 sledujících, tedy jen o 10 více než minimální slibovaný počet od služby Instagain. Růst byl konstantní a ani několik týdnů po skončení propagace počet sledujících neklesl.

Vylepsi_svuj_instac

Kontrolní profil Vylepši si svůj Instagram získal celkově 51 sledujících, vývoj ze začátku mírně kolísal, což je u nových účtů normální.

Pocet_likes

Zajímavý je pohled na celkový počet likes u fotek. Tady náš kontrolní profil vyhrává a získal téměr dvounásobný počet “srdíček”.

Pocet_komentu

Komentářů jsme vzhledem k tomu, že jsme sami nic nekomentovali, dostali minimum, a tady o těsný jeden komentář vyhrál placený profil.

Na závěr

Neexistuje univerzální odpověď na otázku, zda-li je nákup sledujících dobrý nebo špatný. Zkuste si nejdřív shrnout vaše cíle. Co je vaším záměrem na Instagramu? Chcete se stát influencerem? Chcete prodávat vaše jméno známým značkám? Firmy si váš profil určitě dobře prověří předtím, než s vámi začnou spolupracovat. Vysoký počet prázdných či zahraničních profilů mezi sledujícími nevypadá důvěryhodně. Velmi málo srdíček a komentářů u jednotlivých fotek je podezřelý. Navíc algoritmus Instagramu zobrazuje častěji profily s vysokou mírou interakce. Nákup sledujících vám tedy váš zásah nejspíš nevylepší. O co tedy na Instagramu stojíte? Vyšší zájem ze strany potenciálních zákazníků? Prodej více výrobků? Aby vaše příspěvky vidělo co nejvíce lidí? O spolupráci s velkou značkou? Shrnuli jsme pro vás plusy a mínusy našeho experimentu.

Plusy
Nákup sledujících se z našeho pohledu vyplatí novým účtům, které ze začátku potřebují nakopnout. Počet sledujících je pořád tvrdou měnou Instagramu a odvíjí se od něj například, kolik lidí bude sledovat vaše stories. Sledovali byste spíš nový profil s 20 sledujícími nebo s 200 sledujícími? Navíc ne všichni, které nakoupíte, jsou prázdné či zahraniční profily. Nákup sledujících doporučujeme kombinovat s klasickým community managementem, aby šel ruku v ruce s počtem likes a komentářů u jednotlivých fotek.

Mínusy
Pozor by si měli dávat hlavně influenceři, kteří stojí o spolupráci se známou firmou nebo značkou. Nákup sledujících jim totiž může poškodit reputaci a rapidně snížit důvěryhodnost. Jejich oblíbenost v instagramové komunitě určitě nevzroste a současné publikum na to může reagovat negativně. Nakonec by mohlo dojít až k poklesu sledujících. Druhou věcí, kterou je potřeba zvážit, je že nákup sledujících rozhodně nepřinese interakce. Nezvýší se dosah vašich fotek ani stories, neočekávejte lajky ani komentáře. Ty si musíte poctivě vydobýt. Nebo ne? Od Instagain jsme dostali informaci, že po internetu koluje horká novinka, na které vývoji spolupracovali. Jmenuje se kickliker.com a pomůže vám u vašich fotografií získat více lajků. Ale to si otestujeme až příště!


Tento článek napsala Content Managerka Zuzana Závodná. Zuzka se specializuje na sociální sítě, její doménou jsou kreativní kampaně na Facebooku a Instagramu. Pokud i vy hledáte tým, který pozvedne váš brand, jsme tu pro vás na e-mailu: office@c-b.cz.