Peter Duchoň
A Picture of $name

Sabina Erbanová
A Picture of $name

Kristina Hotová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

Andrea Kovářová
A Picture of $name

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Veronika Lebedová
A Picture of $name

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Ondřej Samek
A Picture of $name

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Zuzana Závodná
A Picture of $name

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

Jak fotit jídlo?

Právě díky vlivu sociálních sítí se stalo focení jídla nedílnou součástí našich životů. Ať už si fotíme mobilem snídani do postele pro svou drahou polovičku, krásně naservírované pokrmy v restauraci nebo vymazlené recepty podle oblíbených foodbloggerek. Vždy se fotkou rádi pochlubíme.

Focení pokrmů bývá samozřejmostí i u restaurací, bister či kaváren. Některé restaurace postavily svůj business dokonce na neuvěřitelně fotogenických pokrmech, které propagují na svých instagramových profilech. Díky tomu se mohou pyšnit desítky tisíc followerů a řadí se tak mezi místa, která musí každý turista navštívit.

V tomto článku bychom se ale rádi podívali na focení jídla z trochu profesionální perspektivy. Díky tomu zjistíme, že důležitou roli hraje kompozice, světlo nebo i třeba lidský faktor.
Trendy v oblasti food fotografie se mění každým rokem. Stále je ale několik zásad, které by měl dodržovat každý i neprofesionální fotograf, pokud chce, aby jeho fotky vypadaly co nejlépe.

Podívejte se na to správným úhlem pohledu.

Fotografie celého stolu nebo více pokrmů vypadá skvěle vyfocena jako “table top” tzn. shora. Stejně tomu je i u pokrmů jako například pizza nebo pekáč plný dobrot.

GF1C5531

Pokud ale chcete fotit burger, steak nebo nějaký jiný pokrm, který se skládá z více vrstev, není vhodné ho fotit svrchu. Právě u vrstvených pokrmů vynikne jejich krása nejvíce při focení ze strany.

GF1C0165

Dalším důležitým aspektem je fotit si jídlo z vaší perspektivy tzn. nejlépe tak, jak vám je servírováno. Nezapomeňte také na stíny, protože špatný úhel vám může vytvořit nepěkný stín vaší ruky s telefonem či fotoaparátem.

GF1C6635

Lidský faktor fotce jídla dodá život.

Pokud chcete na fotografii perfektně zachytit atmosféru, doporučujeme zahrnout lidský faktor — u jídla jsou to ruce. Ruce nad stolem, talířem nebo držící příbor. Celá kompozice bude působit „živěji“. Nezapomeňte ale na to, že nejvýraznější na fotce musí být vždy jídlo. 🙂

GF1C5603
Denní světlo — absolutně nejdůležitější pravidlo!
Každé jídlo bude vypadat šťavňatěji, barevněji a lákavěji, pokud bude foceno na přirozeném světle.

Sledujte nejnovější trendy.

Podívejte se na nejúspěšnější profily českých i světových restaurací a foodbloggerů a inspirujte se. My víme, co momentálně “frčí” a využíváme aktuální trendy při focení pro naše klienty. Proto se teď vezeme na vlně minimalismu a monochromatismu (používání barev ve stejném tónu).

GF1C6515

GF1C6554

Mezi naše klienty patří právě restaurace, kterým se vždy snažíme připravit co nejatraktivnější fotografie pokrmů, jež dokážou zaujmout uživatele sociálních sítí natolik, že se z “obyčejných” fanoušků stanou brzo věrní zákazníci.
Náš dvorní fotograf Peter Duchoň aplikuje tyto zásady i trendy při každodenní tvorbě obsahu. Tak schválně, kolikrát jste si vy vybírali restauraci na večeři podle Instagramového profilu? 🙂


Autorka tohoto článku je Kristina Hotová, Content Manager v C&B Content. V jejím portfoliu je hned několik facebookových a instagramových profilů a málokdo sleduje dění na sociálních sítích tak, jak právě ona. Ať už potřebujete vymyslet strategii, poradit s nastavením, vyprodukovat obsah nebo proškolit, Kristina je člověk, kterého hledáte.