Sabina Erbanová
A Picture of $name

Kristina Hotová
A Picture of $name

Tomáš Jirsa
A Picture of $name

Zakladatel a majitel C&B. Chce být vždy ve všem první a napřed a je vlastně jedno, jestli jde o PR nebo jízdu na kole. Nemá rád, když se chodí okolo horké kaše a věci říká natvrdo a napřímo. To se promítá i do jeho psaní - jeho články vás nudit nebudou. Jediná disciplína, ve které Tomáš stále pokulhává je time management. O jeho rušení porad se v C&B vyprávějí legendy.

Michaela Koselová
A Picture of $name

Na rozdíl od grafiků samouků má Míša z grafického designu státní zkoušky. Kromě mistrovství ve Photoshopu tak zvládá konverzovat třeba o architektuře a sochařství romantismu. Namísto postupného sbírání zkušeností po škole skočila rovnou do C&B, kde se krom jiného pustila do Plesu v Opeře. Má oko pro detail a odzbrojující úsměv.

David Kursa
A Picture of $name

V mládí nepříliš úspěšný sportovec a člen rockové kapely, na vysoké škole student evropské ekonomické integrace. Kariéra vedoucího podkrovní kanceláře společnosti HI-LIGHTS se mohla ubírat mnoha směry, naštěstí nakonec zvítězily informace, média a analýzy. Nedá dopustit na rodné České Budějovice a je pověstný tím, že nevypíná ani u skleničky vína.

Kateřina Linhardtová
A Picture of $name

Prvním PR počinem Kateřiny byla práce pro Matfyz, výzev se tedy rozhodně nebojí. Pod palcem měla sociální sítě a redaktořinu. Mimo to je už nějaký ten rok freelance překladatelkou, marketing a PPC konzultantkou a především nápaditým kopíkem.

Markéta Lukášková
A Picture of $name

Novinářka, která se do povědomí čtenářů zapsala svým působením v časopisu Reflex a na webu Reflex.cz. Před téměř dvěma lety zběhla na druhý břeh k PR a komunikaci a v C&B má na starosti sociální sítě. Ondřej Aust z Mediář.cz o ní prohlásil, že je shooting star českého internetu. Od té doby si z ní v C&B kolegové utahují.

Petr Macinka
A Picture of $name

Absolvent v oborech politologie a mezinárodní vztahy. Konzultant, který dokáže najít zajímavé souvislosti i za horizontem běžného vnímání. Říká, že lidé často svazují sebe i svůj byznys zbytečnými limitami, přitom většinou stačí jen otevřít oči, nebo zvednout hlavu.

Roman Pazderník
A Picture of $name

Roman k PR zběhl ze sféry ekonomie. Z jeho zájmů jmenujme ekonomii. V poslední době svůj čas diverzifikuje mezi aktivity se středně až dlouhodobým výnosem typu pohyb, práce či blogování, naopak divestice v oblasti vaření. V životě mu údajně nic nechybí, snad kromě ekonomie.

Tomáš Sazima
A Picture of $name

Říká se o něm, že je. Že skutečně existuje. Prý je sexy a má mozek, tudíž je to člověk. Zajímá se o veřejné dění, ale politik to není. Ani aktivista, na to je moc pesimista. Celkem rád se druží, i když nechápou to druzí. Ať jsi ateista, křesťan, budhista, hinduista, muslim nebo žid, na Facebooku se s ním můžeš sblížid (www.facebook.com/libusskykral).

Jana Šetele
A Picture of $name

Jakub Smutný
A Picture of $name

Mediální analytik, vystudovaný politolog a občasný lektor. Jakubův životopis nebyl úplně zábavný, dokud kolegům neřekl, že viděl a ohodnotil asi 4 000 filmů. Je milovníkem hororů a rád si zahraje únikové hry. Svou povahou se snaží rozbít koncept nudného analytika, a když nějaký graf neodpovídá jeho představě, nebojí se to nahlas říct.

Jan Václav
A Picture of $name

Talentovaný grafik, který je jako jeden z mála v C&B od počátku jejího vzniku. Vlajkovou lodí jeho práce je každý rok nový vizuál Plesu v Opeře, kterému před lety vymyslel ikonické logo, jež má s Plesem každý spojené. Kromě grafiky vyniká ještě v jedné věci – s naprosto kamennou tváří umí v pravou chvíli říct vtip, co všechny okolo odbourá.

Zuzana Vinzens
A Picture of $name

Zuzana si před lety řekla, že vzkřísí z mrtvých tradiční Ples v Opeře. Pod jejím vedením se z něj za pět let stala respektovaná společenská událost, na které se každoročně vybírají miliony korun na charitu. V C&B vedla divizi Events, pak si odskočila na mateřskou. K tomu všemu ještě stíhá být nejkrásnější ředitelkou plesu na světě.

Když se nás někdo zeptá, co děláme za práci a my odpovíme, že pracujeme v komunikační agentuře, děláme PR a pořádáme Eventy, spousta lidí si pod tím neumí představit nic konkrétního. I proto jsme založili tento blog.
Řekli jsme si, že poodhalíme, co se za těmi pojmy vlastně skrývá a ukážeme, že naše práce rozhodně není o rozesílání tiskových zpráv s gramatickými chybami, což se při slově „píárista“ jistě vybaví leckomu. Chceme se s vámi podělit o to, co zrovna děláme, jak pracujeme s klienty a jakou akci jsme zvládli uspořádat. Také se tu dočtete, co nás ve světě PR, komunikace a sociálních sítí zaujalo, co zajímavého jsme si přečetli a kdo vlastně jsme. Chceme, abyste nás trochu poznali. Abyste zjistili, že máme vlastní názory, zážitky a zkušenosti. Budeme moc rádi, když od vás získáme jakoukoliv zpětnou vazbu. Přejeme hezké čtení. A aby Vám neunikly ty nejlepší články, přihlašte se k odběru C&B Newsletteru. Každý měsíc pro Vás vybereme nejlepší text a přidáme novinky ze světa C&B.
 
Powered by C&B content   www.c‐b.cz

A hlavně! Nepodceňujte PÍSMO — díl 3.

Písmo — moment prvního kontaktu s jakýmkoliv sdělením. Myslíte si, že je jedno, zda pracujete s Arialem nebo se super vymazleným fontem, za který je potřeba si zaplatit licenci? Není. Pečlivý výběr smysl opravdu má a my vám řekneme proč!

Klient: „Chtělo by to nějaké veselé písmo. Víte, má to být pro hračkářství, takže primárně pro děti a rodiče. Něco veselého, hravého, lehce zapamatovatelného…. něco jako …“

  • Comic Sans?

4a22ab0e593603475984f109b8b0c6f1--comic-sans-type-fonts-2

 

I u výběru vhodného fontu platí, že méně je více.
Obecně je disciplína s fonty hodně podceňována, ale pravdou je, že pokud už na startu celé identity věnujete výběru písma více času, nebudete litovat. Pokud si totiž dáte tu práci a vyberete font se správnými vlastnostmi a řezy, máte z poloviny vyhráno. Hlavní je vždy dostatečná čitelnost, což je častým kamenem úrazu. Značka pro květinářství nemusí nutně znamenat text propletený tulipány. Každé písmo má své charakteristické vlastnosti, které nám už při jeho čtení nenásilně napovídají, o jakou tematiku se přibližně jedná, aniž bychom si to sami uvědomovali.

Na příkladu níže jde snadno rozpoznat, která značka se zabývá sportovní tematikou a která kosmetikou a to i bez dalšího popisku, který by nás navedl.

Bez-názvu-1

Cena odpovídá kvalitě — mnoho lidí má pocit, že výběr písma pro identitu není vlastně vůbec podstatný. Písmo je vnímáno jako podřadná věc, která nám prostě jen umožní přečíst si nějaké sdělení. Tečka.  Správný grafik ale tuší, že výběr fontu jde od samého počátku budování identity ruku v ruce s tvorbou loga. Mezi písmem a logem musí fungovat určité propojení, tvořící ten celek, který je na samém konci tak přirozeně a příjemně vnímán. Rozhodně se proto vyplatí neomezovat se pouze na systémové fonty ve vašem počítači. Věřte, že pokud vynaložíte usílí pro hledání specifického fontu, určitě se vám to vrátí. Pro začátek minimálně dobrým pocitem, že se lišíte od všeho toho grafického odpadu kolem nás.

Další článek ze sekce “Zbytečnost jménem Brandmanuál očima grafičky” pro vás napsala grafička Míša Koselová, autorka brandmanuálů pro naše klienty. Pokud byste chtěli vědět více o tom, jak můžeme pomoci vizuální identitě vaší značky, kontaktujte nás na office@c-b.cz. I váš brand může být krásnější.